واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی می شود

واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی می شود
نخستین کوره واحد تقطیر پالایشگاه خلیج فارس از هفته گذشته روشن شد و در حال اجرای عملیات کیورینگ (پخت مواد رفرکتوری) هست.

رشید سیدیان، مدیر پروژه طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: نخستین کوره واحد تقطیر پالایشگاه خلیج فارس روشن شده است و تا ٣٠ اردیبهشت ماه، واحد تقطیر خروجی خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که یک واحد آغاز به کار می کند برای رسیدن به مرحله بهره برداری باید اقدامها و زیرساختهای اولیه آن مهیا شود.

به گفته سیدیان، از نظر شرکت راه انداز، پروژه واحد تقطیر تحویل پالایشگاه داده شد و اکنون اقدامهای مربوط به و راه اندازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: واحد تقطیر اسفندماه پارسال به شرکت راه انداز تحویل و مقدمات کار آماده شد و با ورود تاسیسات خریداری شده در پایان اسفندماه، آخرین تجهیزات از کمرگ ترخیص و به سرعت در فروردین ماه نصب شد و نخستین کوره از هفته گذشته روشن شد و اکنون در حال پخت مواد رفرکتوری هست و تا پایان اردیبهشت ماه راه اندازی می شود.

مدیر پروژه طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، با بیان این که بهره برداری از پالایشگاهها رویه ای خاص دارند، اعلام کرد: واحد تقطیر نیازمند ورود بخار، هوا، برق، گاز و آب است که همه این مراحل به زیرساختهایی نیاز دارد که همه آنها در پالایشگاه انجام شده و این واحد در حال راه اندازی است.

وی تاکید کرد: با روشن شدن نخستین کوره واحد تقطیر در حال کیورینگ هستیم که به محض پایان پخت مواد رفرکتوری، خوراک وارد واحد می شود و به محض ورود، ظرف یک هفته محصول خواهیم داشت.

سیدیان، درمورد اقدامهای انجام شده برای راه اندازی واحد تقطیر گفت: نصب برج اصلی واحد تقطیر به وزن ٤٢٥ تن، نصب بزرگترین پالایشگاه به وزن ٧٠٠ تن، برقراری برق شبکه ٢٠ کیلوولت در سه مرکز فرعی برق، برق دار کردن پستهای برق (٩ پست برق)، تکمیل فعالیتهای نصب واحد تولید بخار B , A ، تکمیل و راه اندازی واحد آب شیرین کن، تکمیل فعالیت های واحدهای ٦ و٧ تولید برق (GTG) ، تکمیل فعالیت های نصب واحد نیتروژن، اتمام نصب فلر A  و  B و راه اندازی فلر B  تکمیل فعالیتهای نصب و راه اندازی واحد هوا، تکمیل واحدهای تقطیر، آمین، هوا، بخار، نیتروژن، گاز مایع، فلر و آب از جمله اقدامهای انجام شده برای راه اندازی واحد تقطیر بود که به طور کامل اجرا شده است.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۵۵۲