روند افزایش ظرفیت تولید محصولات پلیمری در ۱۵ سال اخیر

روند افزایش ظرفیت تولید محصولات پلیمری در ۱۵ سال اخیر
در حال حاضر ۲۶ مجتمع پتروشیمی در ایران با مجموع ظرفیت اسمی ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال به تولید محصولات پلیمری می پردازند؛ در حالیکه در سال ۸۱ تنها ۴ مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ۸۴۰ هزار تن در سال محصولات پلیمری در کشور تولید می کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حدود دو هفته پیش اعلام کرد که ظرفیت تولید محصولات پلیمری ایران قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به 12 میلیون تن در سال برسد.

محصولات پلیمری پرکاربردترین محصولات جهان را در زندگی امروز بشر در بر می گیرند. مواد پلیمری کاربردهای وسیعی از جمله در ساخت وسایل خانگی , اسباب بازی‌ها, بسته بندی‌ها , کیف و چمدان , کفش , میز و صندلی , شلنگ‌ها و لوله‌های انتقال آب , مواد پوششی به عنوان رنگ‌ها برای حفاظت از خوردگی و زینتی , لاستیک‌های اتومبیل و ... دارند که کاربرد وسیع این مواد، ارزش آفرین بودن توسعه آن را به دنبال داشته است.

بررسی ظرفیت تولید محصولات پلیمری در ایران نشان می دهد که در سال 81 میزان ظرفیت تولید محصولات پلیمری در کشور قفط 840 هزار تن در سال بود، این میزان در سال 85 از مرز یک میلیون تن در سال گذشت و اکنون به 7 میلیون و 700 هزار تن در سال رسیده است.

در جدول زیر میزان ظرفیت تولید محصولات پلیمری در 15 سال اخیر آورده شده است.

در حال حاضر 26 مجتمع پتروشیمی به تولید محصولات پلیمری می پردازند و 25 طرح پتروشیمی به منظور افزایش ظرفیت تولید محصولات پلیمری در کشور در حال احداث است.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۵۹۰