حمل روزانه 168 میلیون لیتر فرآورده از طریق 6800 کامیون نفتکش

حمل روزانه 168 میلیون لیتر فرآورده از طریق 6800 کامیون نفتکش
سال 90 به طور میانگین روزانه، 168 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق 6 هزار و 800 دستگاه کامیون نفتکش در جاده های کشور به مجاری عرضه، نیروگاه ها و دیگر مقاصد حمل شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس ایی) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در همایش بررسی راهکارهای کاهش حوادث جاده ای نفتکش ها که روز پنج شنبه (4 خرداد) در محل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد، گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد هزینه های حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را هزینه حمل فرآورده از طریق نفتکش تشکیل می دهد که این شرکت به منظور جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات، نسبت به احداث استراحتگاه و پارکینگ های مناسب برای این خودروها اقدام کرده است.

سیدمحمد کریمی افزود: از سال 1372 تاکنون هیچ نفتکشی تحت مالکیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نبوده است و از سال 82 شرکت های خصوصی حمل و نقل فرآورده های نفتی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش همچنین از سال 83 نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل فرآورده از طریق ارائه تسهیلات اقدام کرده است و از سال 85 نیز پیمانکاران در قالب شرکت های حمل و نقل بر پایه آیین نامه اجرایی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک یکپارچه شده اند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این گردهمایی با تاکید بر ضرورت نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل کننده فرآورده نفتی گفت: متاسفانه ضرر جانی ناشی از این حوادث بسیار بیشتر و سنگین تر از ضررهای مالی آن است و باید با برنامه ریزی و شفاف سازی دلایل حوادث، آمار تصادف نفت‌کش‌های حمل فرآورده را به کمتر از دو تا پنج درصد رساند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران ـ نیز در این گردهمایی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست، خواستار همکاری بیشتر نهادی مرتبط با این موضوع از جمله پلیس ناجا و وزارت راه و شهرسازی به منظور کاهش حوادث جاده ای این نفتکش ها شد.

جلیل سالاری افزود: محاسبه‌ قیمت فرآورده هدررفته با قیمت‌های بین‌المللی برای جریمه رانندگان متخلف یکی از روش های موثر در کاهش حوادث جاده ای نفتکش ها خواهد بود.

به گزارش شانا، گردهمایی بررسی راهکارهای کاهش حوادث جاده ای نفتکش ها، صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه (4 خرداد) در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

در این همایش ضمن معرفی اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور کاهش حوادث جاده ای نفتکش و ارائه گزارشاتی از حوادث، دیگر سازمان های مرتبط با حمل و نقل جاده ای فرآورده از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه ناجا، کانون انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و ... به ارائه نظرات خود پرداختند و از شرکت های برتر در زمینه حمل بدون حادثه فرآورده تقدیر شد.

۶ خرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۱۱۴