اتریش خواهان برقراری روابط بازرگانی با ایران است

اتریش خواهان برقراری روابط بازرگانی با ایران است
وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی گفت: تجار و بازرگانان نقاط مختلف اتریش خواهان توسعه روابط بازرگانی با ایران هستند، زیرا این کشور ظرفیتهای صنعتی و معدنی قابل توجهی دارد.

به گزارش شانا، بوهوسلاف، وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی، شب گذشته (یکشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران گفت: هیئت بازرگانی اتریش سفلی به هیچ عنوان برای گذراندن وقت به کشور ایران و شهرستان اراک سفر نکرده و ما در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف کشور ایران هستیم.

وی افزود: مسئولان و مدیران ٤٠ شرکت صنعتی برای سفر به ایران و برقراری روابط تجاری و بازرگانی با شرکتهای این کشور داوطلب شدند تا ضمن حضور در این کشور و بازدید و بررسی ظرفیتهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایران، مقدمه برقراری ارتباط تنگاتنگ تجاری را فراهم کنند.

وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی درباره ظرفیتهای این ایالت نیز گفت: فعالیتهای صنعتی ایالت اتریش سفلی در زمینه های سیستمهای اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، سیستمهای هیدرولیکی، خدمات مشاوره انرژیهای تجدیدپذیر، تولید محصولات مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی و غیره است.

ظفر افشون، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری استان مرکزی نیز گفت: این استان ظرفیتهای ارزشمندی در بخش صنعتی دارد، بیش از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بسیاری از آنها مانند شرکت آلومینیوم ایران، شرکت صنایع آذرآب و ماشین سازی به عنوان غولهای صنعتی خاورمیانه مطرح هستند.

وی تصریح کرد: شرائط تحریم مشکلات زیادی برای این کارخانه های صنعتی به وجود آورده بود و هم اکنون پس از برجام و رفع تحریمها، صاحبان این صنایع در صدد نوسازی و تولید با کیفیت برآمده‌اند.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۴۳۵