صادرات 70 هزار تن پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد به چین

صادرات 70 هزار تن پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد به چین
مجتمع پتروشیمی مهاباد در حال تولید و بارگیری 70 هزار تن پلی اتیلن خطی سبک به مقصد چین است.
مدیرعامل پتروشیمی مهاباد در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: طرح پتروشیمی مهاباد از دی ماه 94 تولید خود را آغاز کرده و تاکنون دو محموله از تولیدات این پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده است و سومین محموله نیز از اسفند ماه گذشته در حال تولید و بارگیری به مقصد کشور چین است.
محسن مجیدی افزود: پیش بینی می شود پایان بارگیری اواخر اردیبهشت و یا روزهای آغازین خرداد ماه باشد و در صورت تامین بیشتر خوراک می توانیم حجم تولید خود را  برای عرضه در بازارهای مختلف افزایش دهیم.
وی ادامه داد: حدود 4 ماه و نیم از راه اندازی این طرح توسعه ای در صنعت پتروشیمی کشورمان می گذرد و در این مدت نخستین محموله صادراتی به هندوستان شامل 260 تن محصول بوتن 1 به ارزش بیش از 300 هزار دلار فروخته شد و بعد از آن یک محموله به میزان 10 هزار تن به چین صادر شده است.
وی افزود: خوشبختانه مجتمع مهاباد با ظرفیت قابل قبولی در حال  فعالیت است و محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی در داخل و خارج به فروش می رسد.
مجیدی گفت: پتروشیمی مهاباد نیز مانند  اغلب پتروشیمی های کشور حدود 70 درصد فروش خارجی و 30 درصد عرضه داخلی دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به لغو تحریم ها و ورود به دوران پسا تحریم، پس از این که تولید پتروشیمی مهاباد به ظرفیت اصلی خود برسد به کشورهای دیگر نیز صادرات خواهیم داشت.
مجیدی تصریح کرد: پتروشیمی مهاباد به صورت کامل در حال فعالیت است و این مجتمع پتروشیمی به عنوان یک طرح مهم و استراتژیک در غرب کشور آماده افتتاح رسمی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به نقش پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به این که شرکت پتروشیمی مهاباد تولیدکننده محصولات میانی است در صورتی که صنایع پایین دست این محصول در استان فعال شوند، زنجیره تولید کامل می شود و با توجه به صادراتی بودن محصولات تولیدی، این مسئله در اشتغال زائی و نیز اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش نیپنا پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن 1 را تولید کند.
مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله  اتیلن غرب از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۴۲۸