نیاز 50 میلیارد یورویی هلدینگ خلیج فارس

عادل‌ نژاد‌سلیم، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پروژه‌های جدید این هلدینگ به 50 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد.

او در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر این هلدینگ 6میلیارد یورو پروژه‌ در حال انجام دارد، عنوان کرد: پروژه‌های جدید هلدینگ خلیج‌فارس که قرار است با همکاری و مشارکت شرکت‌های خارجی انجام شود به 50 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد که آن را علاوه بر منابع خارجی با فروش سهام به دست می‌آوریم.

نژادسلیم با تاکید بر اینکه پس از برجام تقریبا تمام شرکت‌های خارجی برای مذاکره و انجام فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: ما به‌زودی خبر همکاری یکی از این شرکت‌های خارجی را برای پروژه بزرگی اعلام می‌کنیم.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: ایران مزایایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی دارد که باعث می‌شود با رفع مسائل تحریم، بهترین جا برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی با اشاره به اجرای یک استراتژی پنج‌ساله از سال 1393 برای استفاده بیشتر از ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: ما تاکنون استفاده از ظرفیت تولید خود را به 77 درصد افزایش داده‌ایم که این میزان امسال به 85 درصد خواهد رسید.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه خوراک شرکت‌های تابعه این هلدینگ بیشتر NGL است که به دلیل تحریم‌ها و کاهش تولید نفت خوراک آنها نیز کمتر شده است، درباره بزرگ‌ترین مشکل صنعت پتروشیمی کشور اظهار کرد: مشکل ما این است که باید مدیریت توسعه داشته باشیم و برای ارتباط جهانی موانع پیش‌رو را برداریم.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۴۵۲