فصل جدید در تجارت نفتی تهران و سئول

فصل جدید در تجارت نفتی تهران و سئول
کره جنوبی در تلاش برای توسعه پیوندهای بازرگانی با ایران، قصد دارد واردات نفت و مایعات نفتی را از جمهوری اسلامی دو برابر کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، منابع صنعتی امروز (سه شنبه ٧ اردیبهشت ماه) اعلام کردند که کره جنوبی در تلاش برای گسترش پیوندهای بازرگانی، قصد دارد واردات نفت و میعانات نفتی را از ایران به دوبرابر سطح کنونی برساند.

پیش بینی می شود که در ماه آینده میلادی که پارک گئون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی، به تهران سفر می کند، چند توافق در زمینه بهبود بازرگانی نفت میان دو کشور امضا شود.

سفر رئیس جمهوری کره به ایران که نخستین سفر از نوع خود در تاریخ دو کشور به شمار می آید، در شرائطی محقق می شود که با پایان یافتن تحریمها، بسیاری از کشورها تلاش می کنند برای حضور در بازار ایران از هم پیشی بگیرند.

یک منبع صنعتی گفت: پیش بینی می شود که ایران و کره جنوبی چند یادداشت تفاهم امضا کنند زیرا کره جنوبی در پی یک منبع پایدار برای نفت خام است و ایران نیز می کوشد پایگاهی برای وارد شدن به بازار شرق آسیا بیابد.

به گفته وی، با امضای اسناد یادشده، کره جنوبی واردات روزانه نفت خام را از ایران از ١١٥ هزار بشکه در سال ٢٠١٥ میلادی به ٢٨٠ هزار بشکه افزایش می دهد.

منابع صنعتی همچنین اعلام کردند که افزون بر افزایش واردات نفت، کره جنوبی قصد دارد در پروژه مشترک ساخت تأسیسات ذخیره سازی نفت با ظرفیت دومیلیون بشکه برای نفت ایران، با جمهوری اسلامی همکاری کند.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۴۳۶