نمایندگان مجلس اختیار را در زمینه قراردادهای نفتی به دولت داده اند/آغاز سنجش صلاحیت شرکتهای نفتی از همین ماه

نمایندگان مجلس اختیار را در زمینه قراردادهای نفتی به دولت داده اند/آغاز سنجش صلاحیت شرکتهای نفتی از همین ماه
وزیر نفت گفت: ما با اجماع نظر در زمینه تنظیم قرادادهای جدید نفتی پیش می رویم اما نمایندگان هم اختیار را به دولت داده اند که در این موضوع بحثی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه در گفت‌وگو با خبر رادیو اظهار داشت: ما داریم تلاشمان را برای به ثمر رسیدن قراردادهای جدید نفتی انجام می دهیم اما هنوز نمی توانم بگوییم که چه زمانی و با چه کسی این قراردادها به امضا می رسد.

وی افزود:‌ بازنگری روی صلاحیت شرکت های نفتی را از همین ماه شروع می کنیم تا بقیه مسائل مربوطه به قراردادها آماده شود.

وزیر نفت در خصوص تأخیر در آماده سازی پیش نویس قراردادهای نفتی گفت: بخشی از آن در دست ما نیست، بخشی به همین اجماع سازی شرایط عمومی قراردادها برمی گردد که فکر می کنم در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد این مسائل شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از آن، ما باید پیش نویس قراردادهایمان را نهایی کنیم و تا پیش نویس ها را نهایی نکنیم نمی توانیم به مناقصه برویم.

زنگنه با بیان اینکه برگزاری هر مناقصه به چندین ماه زمان نیاز دارد گفت: ما سنجش صلاحیت شرکت های نفتی را از همین ماه آغاز می کنیم.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "قرادادهای جدید نفتی در واقع همان قراردادهای بیع متقابل است منتها با اعمال تغییراتی"، گفت: ما با اجماع نظر در زمینه تنظیم این قرادادها پیش می رویم اما نمایندگان هم اختیار را به دولت داده اند که در این موضوع بحثی نیست.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۴۳۶