دومین محموله ال ان جی آمریکا به آسیا آمد

دومین محموله ال ان جی آمریکا به آسیا آمد
شرکت جیل (Gail) دومین محموله ال ان جی را از آمریکا خریداری کرد و متعهد شده است به مدت ٢٠ سال ٣,٥٠٠ میلیون تن از این کشور ال ان جی خریداری کند.

به گزارش شانا، کاهش قیمت گاز در جهان منجر به افزایش تقاضای هند برای تک محموله‌های ال ان جی و افزایش واردات به میزان ٤٥ درصد و به سطح ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار تن در سال ٢٠١٥ شد.

واردات کل LNG هند در سال ٢٠١٥ نسبت به سال ٢٠١٤ بدون تغییر و در سطح ١٤ میلیون و ٦٠٠ هزار تن باقی ماند.

براساس توافق شرکت جیل با شرکت چنییری (Cheniere)، شرکت هندی متعهد به برداشت ٣ میلیون و ٥٠٠ هزار تن ال ان جی به مدت ٢٠ سال است، همچنین به منظور افزایش تقاضای گاز، از ابتدای ماه آوریل قیمت گاز در هند ٢٠ درصدکاهش یافت و به ٣,٠٦ دلار به ازای هر میلیون BTU رسید.

وزارت انرژی آمریکا مجوز نهایی را برای صادرات ال ان جی شرکت چنییری انرژی در ١٢ مه (٢٢ اردیبهشت ماه ٩٤) پارسال صادر و اعلام کرده بود که این وزارتخانه مجوز نهایی شرکت چنییری را برای صادرات ال ان جی از کارخانه اش در شهر کورپس کریستی ایالت تگزاس صادر کرده است.

این مجوز اجازه می دهد که کارخانه شرکت چنییری به مدت ٢٠ سال به کشورهایی که آمریکا با آنها توافقنامه تجارت آزاد ندارد، معادل روزانه ٢,١ میلیارد فوت مکعب گاز صادرات داشته باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا بر این باور است که آمریکا می تواند تا سال ٢٠١٧ میلادی به یک صادرکننده عمده ال ان جی بدل شود؛ افزایش حفاریهای نفت و گاز در آمریکا و تقاضا از سوی مصرف کنندگان گازی در اروپا و آسیا، شرکتها را به احداث تاسیسات چند میلیارد دلاری برای صادرات سوخت تشویق کرده است.

چنانچه مجوز صادرات همه پروژه های ال ان جی آمریکا صادر شود، این پروژه ها می تواند حدود ١٦ درصد از تولید روزانه گاز این کشور را صادر کند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۵۲۰