روند عملیات اجرایی طرحهای پتروشیمی تسریع شود

روند عملیات اجرایی طرحهای پتروشیمی تسریع شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بر تسریع در روند عملیات اجرایی طرحهای پتروشیمی با بهره گیری از تمام ظرفیتهای موجود تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مرضیه شاهدایی در حاشیه بازدید از طرح پتروشیمی لردگان (شرکت کود شیمیائی اوره لردگان) در جمع مدیران و کارکنان این طرح افزود: روند اجرایی تمامی طرحهای پتروشیمی به طور منظم رصد می شوند و به دنبال ایجاد تحرک و شتاب در ساخت طرحهای توسعه ای این صنعت در سراسر کشور هستیم.

وی گفت: ساخت پتروشیمی لردگان پس از حدود ١٠ سال که با مشکلات مختلفی روبرو بود، طی چند ماه گذشته با تلاشهای صورت گرفته از پیشرفت خوبی برخوردار شده و این روند بسیار امیدوارکننده است.

معاون وزیر نفت در خصوص خرید تجهیزات و قطعات این طرح پتروشیمی، ادامه داد: تامین تجهیزات و قطعه های مورد نیاز این طرح از محل تولید برترین سازندگان بین المللی می تواند خبر خوبی برای سایر طرح ها باشد؛ اما باید در نحوه سفارش و پایش برخی سازندگان خارجی دقت و توجه ویژه ای کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از دانش و فناوریهای پیشرفته در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: روشهای نوین مدیریت و نیز سیستمهای اجرای طرحها در صورت نهادینه شدن می تواند شتاب در ساخت طرحهای پتروشیمی را به دنبال داشته باشد و در این مسیر باید از روشها و فناوریهای نوین جهان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که بخش مهندسی باید در طرح پتروشیمی لردگان با جدیت بیشتری فعال شود، گفت: همکاری مستمر میان شرکتهای داخلی و سازندگان ایرانی همکار در پتروشیمی لردگان با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده برای ساخت این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شاهدایی با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، از مدیران طرح پتروشیمی لردگان خواست تا زمینه را برای توسعه این صنایع در سطح منطقه بررسی کرده و امکان ساخت صنایع تکمیلی را در صورت امکان فراهم کنند تا زمینه برای توسعه اقتصادی و نیز اشتغالزایی فراهم شود.

مجتمع پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ٣٠٠ هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله ٥٥ کیلومتری شهر لردگان و ٧ / ٢ کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال  ساخت است. این مجتمع به­ دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی (نزدیکی به سه­ خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۴۲۱