تغییر مثبت وضع فروش نفت ایران در پسابرجام

تغییر مثبت وضع فروش نفت ایران در پسابرجام
رئیس مجلس شورای اسلامی از تغییر در وضع فروش نفت کشور در پسابرجام به‌عنوان یک پدیده مثبت نام برد و گفت: مسائل مربوط به بانکها نیز بهبود یافته است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در مراسم جشن تشکلهای کارگری در قم گفت: در سالهای گذشته مشکلات زیادی وجود داشت که بخشی به تحریمها و بخشی از آن‌هم به سوء مدیریت مربوط بود.

رئیس قوه مقننه افزود: در طول ٢ سال گذشته تلاش شد که مسئله هسته‌ای به سرانجام برسد و به‌طورکلی می‌توان گفت که مجموعه نظام تصمیم درستی را در این زمینه اتخاذ کرد.

وی گفت: حل مسئله هسته‌ای سبب شد تا طرفهای مقابل دیگر بهانه‌ای نداشته باشند و این توفیق مهمی است که غنی‌سازی در کشور محقق شد و بهانه‌های آن‌ها نیز از بین رفت.

رئیس مجلس افزود: می‌دانیم که نقدهایی در رسانه‌ها نسبت به توافق هسته‌ای بیان می‌شود، من به‌عنوان کسی که سالها در مسئله هسته‌ای بودم معتقدم که جمهوری اسلامی ایران کشور را از این مسیر به‌خوبی عبور داده است.

رئیس قوه مقننه با بیان این که بعضی کشورها رفتار ناصحیحی در اجرای توافق هسته‌ای دارند ولی تاکنون تغییرات مثبتی برای ایران به وجود آمده است، اظهار کرد: میزان فروش نفت ایران تغییر کرده و مسئله بانکی نیز بهتر شده است؛ البته به‌طور کامل این موضوع حل‌ نشده ولی در کل بهبود یافته است و باید تلاش کنیم تا مشکل رفع شود.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور ادامه داد: دریچه‌هایی برای رفع این مشکلات باز شده است. 

برای رفع مشکل تولید، تلاش دولت و مجلس الزامی است

لاریجانی افزود: دولت برای فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی مصوبه‌ای را تهیه‌ کرده که بر طبق آن کارخانه‌‌های غیرفعال دوباره فعال می‌شود و این تصمیم درستی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری بر توقف واردات بی‌رویه نیز تأکید داشتند که دولت باید در این زمینه اقدامهای جدی انجام دهد تا فرمایش مقام معظم رهبری محقق شود، همچنین مقابله با قاچاق ازجمله سخنان ایشان بود که مجلس نیز آن را پیگیری می‌کند.

لاریجانی گفت: محور اصلی اقتصاد مقاومتی، تولید است ولی متأسفانه امروز اقتصاد کشور با مشکل تولید روبه‌رو است و برای رفع این مشکل تلاش دولت و مجلس الزامی است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۵۱