هیئت لهستانی از نمایشگاه بین المللی نفت ایران بازدید می کند

هیئت لهستانی از نمایشگاه بین المللی نفت ایران بازدید می کند
هیئت ٣٥ نفره ای از شرکتهای نفت و گاز لهستان به سرپرستی معاون وزیر انرژی این کشور برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشورمان به ایران سفر می کنند.

به گزارش شانا، رامین مهمانپرست، سفیر ایران در لهستان، روز گذشته (جمعه، ١٠ اردیبهشت ماه) در دیدار کشیشتوف تخوزوسکی، وزیر انرژی کشور لهستان با بیان این که ظرفیتهای زیادی برای گسترش همکاریها میان دو کشور در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: زمینه های همکاری دو کشور در حوزه انرژیهای فسیلی، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای و انرژیهای تجدیدپذیر باید افزایش یابد.

وی حضور شرکتهای لهستانی در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز کشورمان را فرصتی مناسب برای دستیابی به توسعه و گسترش همکاریها میان دو کشور در حوزه انرژی دانست.

لهستان آماده مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران است

کشیشتوف تخوزوسکی، وزیر انرژی لهستان نیز در این دیدار با اشاره به عزم دولت این کشور برای همکاری با ایران، حوزه انرژی را یکی از زمینه هایی دانست که دو کشور می‌توانند در آن همکاریهای خوبی داشته باشند.

وی افزود: دولت لهستان به دنبال تنوع سازی برای تامین انرژی مورد نیاز خود است و در این راستا جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندیهای فراوان در حوزه انرژیهای فسیلی می‌تواند به عنوان یک شریک خوب برای لهستان مطرح باشد.

وزیر انرژی لهستان از آمادگی شرکتهای لهستانی برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز کشورمان و همچنین سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و تصریح کرد: قرار است یک هیئت ٣٥ نفره از شرکتهای نفت و گاز لهستان به سرپرستی معاون وزیر انرژی لهستان برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز کشورمان در تاریخ ١٧ اردیبهشت ماه به ایران سفر کند.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۴۹۶