تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه ریزی یکهزار و ٢٠٠ مورد تعمیراتی آغاز شد.
مدیر پالایشگاه ششم پارس جنوبی، امروز (شنبه، ١١ اردیبهشت ماه) در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تعمیرات اساسی امسال با توقف فاز ١٥و ١٦ از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد و تا بیست و پنجم (اردیبهشت ماه) نیز تداوم خواهد داشت. 
 
مهران دوج افزود: در این مدت، پنج روز توقف فعالیت خواهیم داشت و فعالیتهایی از جمله ١٣٧ مورد برش‌کاری و جوش‌کاری، عملیات تمیزکاری مبدلها نیز در دستور کار تیم تعمیراتی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این عملیات واحدهای اتان، پروپان و بوتان در فاز ١٦ به صورت کامل مورد بازرسی قرار خواهد گرفت و همچنین ولوها نیز در این بازه زمانی تعمیر خواهند شد.
 
دوج با اشاره به فعالیتهای برنامه‌ریزی شده برای تعمیرات اساسی تصریح کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم شامل بازرسی تجهیزات و تعمیرات کلی در دو فاز ١٥ و ١٦ و با توقف کامل پالایشگاه در مدت زمان پنج روز هدف‌گذاری شده است. 
 
مدیر پالایشگاه ششم مجتمع پارس جنوبی با بیان این که تعمیرات اساسی این پالایشگاه تفاوتهای عمده‌ ای با دیگر پالایشگاههای مجتمع خواهد داشت، اظهار کرد: نخستین مرحله از تعمیرات اساسی بعد از زمان تحویل‌گیری پالایشگاه است و در همین راستا با حجم بسیار بالای آیتمهای تعمیراتی روبرو خواهیم بود که این عملیات با تلاش متخصصان جوان مجتمع با موفقیت به پایان خواهد رسید.
 
وی یادآور شد: ٥٠٠ نفر در بخشهای تعمیرات مکانیک، مکانیک ثابت، برق، ابزار دقیق و سرویسهای تعمیراتی مشغول فعالیت خواهند بود و از پتانسیل نیروهای پالایشگاههای اول، دوم و سوم نیز استفاده خواهیم کرد. 
 
مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: امیدواریم این فرآیند و مجموعه‌ فعالیتهای تعمیرات اساسی امسال با تلاش تمام کارکنان پالایشگاه در صحت و سلامت، بدون حادثه، در زمان تعریف شده و با موفقیت تمام اجرا شود.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۴۷۹