عملیات اجرایی طرح پتروشیمی لردگان به 43 درصد رسید

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی لردگان به 43 درصد رسید
پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان(شرکت کود شیمیایی اوره لردگان) تا هفتم اردبیهشت ماه به 42.52 درصد رسید.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، محسن زارعی فر مدیر عامل پتروشیمی لردگان با اعلام خبر پیشرفت حدود 43 درصدی این  طرح در حال ساخت اظهار کرد: بیشتر سفارش های خارجی که قرار بود از سوی کشورهای اروپایی تامین شود خوشبختانه وارد کشور شده و در محل طرح قرار دارند.

وی کشورهای آلمان، ایتالیا ، اتریش و اسپانیا عمده ترین تامین کنندگان تجهیزات بیان کرد و افزود: به دلیل فاینانس چین ملزم به خرید نیمی از تجهیزات طرح از این کشور هستیم و نمایندگان ما بطور منظم نظارت های لازم را بر روند ساخت تجهیزاتی که از این کشور وارد می شوند را دارند و افزون بر این همکاری بسیار خوبی با سازندگان ایرانی نیز داریم و این همکاری ها همچنان ادامه دارد.

 مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد:  12 درصد از کل پیشرفت پروژه در طی 6 ماه گذشته محقق شده است و بزودی عملیات ساخت پایپینگ آغاز خواهد شد و ساخت این بخش می تواند روند ساخت سایر بخش ها را تسریع کند .

زارعی فر با اشاره به  این که ال سی پتروشیمی لردگان در بهمن ماه 93 باز شد اما درخرداد ماه 94 قرارداد موثر شد گفت: تامین منابع مالی بر اساس برنامه در روند ساخت این طرح  شتاب ایجاد خواهد کرد و امید است بتوانیم  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و زمان بندی موجود به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی افزود: برای تسریع در انجام امور گمرکی از چندی پیش با همکاری گمرک استان چهارمحال و بختیاری نماینده ای دائمی در محل طرح حضور دارد و بر نحوه ترخیص نظارت های لازم و معمول را انجام می دهد.

استفاده از نیروهای محلی اولویت طرح پتروشیمی لردگان در تامین کارکنان خود است ولی متاسفانه به دلیل کمبود اشتغال در سطح منطقه  تقاضا برای کار زیاد است ومیزان جذب نیرو برای ساخت طرح پاسخگوی تقاضای موجود نیست و امید است مسئولان محترم استان در این زمینه همکاری بیشتری را اعمال کنند .

مدیرعامل پتروشیمی لردگان اظهار کرد: ظرفیت روزانه این طرح 2050 تن آمونیاک و 3250 تن اوره خواهد بود و حدود یک میلیون مترمکعب در روز گاز برای بالاترین ظرفیت تولید نیاز است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۵۲۹