تاکید مجلس بر نقش آفرینی پتروشیمی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

تاکید مجلس بر نقش آفرینی پتروشیمی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: توسعه صنایع ایجادکننده زنجیره ارزش ضمن کاهش چالش خام فروشی، همسو با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

غلام محمد زراعی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقدام و عمل به‌خصوص در حوزه نفت و گاز می‌تواند با کاهش خام فروشی و توسعه طرح ها به شایستگی دنبال شود.

عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع افزود: توسعه صنایع ایجادکننده زنجیره ارزش سبب می‌شود درآمدهای کشور از مسیر صادرات غیرنفتی محقق شود و به دنبال آن صادرات مواد خام مانند نفت و گاز کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع افزود: سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای با تکیه‌بر توان داخلی و استفاده از سایر فرصتها، ضمن ایجاد زمینه‌های شغلی، منجر به استحکام بیشتر کشور در مقابل تکانه‌های خارجی می‌شود.

زارعی افزود: ظرفیت های ایران در حوزه صنایع پتروشیمی می‌تواند بیش‌ازحد فعلی توسعه یابد. ازاین‌رو، تحقق اهداف سند چشم‌انداز درزمینهٔ پتروشیمی در گروه سرمایه‌گذاری مناسب است.

صاحب نظران بر این باورند که توسعه صنایع پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسازی دارد زیرا این صنعت می تواند روند فروش مواد خام را کاهش دهد ضمن انکه سبب ایجاد شغل و بهره مندی بهتر از مزیت های اقتصادی کشور نیز می شود.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۴۸۵