ایران و کره جنوبی ٢٠ میلیارد دلار سند همکاری امضا می کنند

ایران و کره جنوبی ٢٠ میلیارد دلار سند همکاری امضا می کنند
وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی از امضای ٢٠ میلیارد دلار توافقنامه با ایران همزمان با سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، کانگ هو این صبح امروز (یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که امضای این اسناد همکاری فضا را برای توسعه همکاریهای ایران و کره جنوبی فراهم می کند، افزود: فرصتهای زیادی برای همکاری با ایران وجود دارد که ما قصد داریم از این فرصتها و بازار ایران استفاده کنیم و در این باره بیشتر فعالیت کنیم.

وی با اشاره به این که ایران با جمعیت ٨٠ میلیونی و برخورداری از منابع مختلف همچنین بهره مندی از موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پلی ارتباطی میان آسیا و اروپا، جایگاه مهمی دارد، تصریح کرد: کره جنوبی به اهمیت این جایگاه آگاه است و قصد دارد از این جایگاه در توسعه همکاریهای دو کشور بهره جوید.

دیدار دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری با پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی فردا (دوشنبه، ١٣ اردیبهشت ماه) انجام می شود؛ این نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو کشور است.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۴۵۵