سیراف، آزمون مهم بخش خصوصی در اجرای طرح‌های نفتی است

طرح پالایشگاهی سیراف مهم‌ترین آزمون بخش خصوصی در عرصه صنعت نفت کشور است که باید از آن برنده بیرون آید.

ارس شیخی، مدیرعامل شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان (مالک قطعه نخست پالایشگاه سیراف) در گفت‌وگو با شانا با بیان اینکه پارک پالایشگاهی سیراف با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه فرآورش میعانات گازی در هشت قطعه احداث خواهد شد، اظهار کرد: این طرح نفتی فرصت مناسبی برای بخش خصوصی کشور در پاسخ به اعتماد بخش دولتی است که باید مغتنم شمرده شود.

57835783572462462462462473573578353

شیخی، مشارکت هشت سرمایه‌گذار را در اجرای این طرح بزرگ نفتی، تمرین مهمی در انجام کارگروهی، عنوان و اظهار کرد: سیراف از جنبه مشارکت، همچنین تکیه و اعتماد به بخش خصوصی، می‌تواند الگویی نوین در فضای کاری بخش خصوصی ایجاد کند؛ به همین دلیل، برای این بخش آزمون مهمی به شمار می‌آید که باید برنده از آن بیرون آید.

وی بر حمایت صنعت نفت از بخش خصوصی در طرح سیراف نیز تاکید و تصریح کرد: بخش خصوصی برای حضور در طرح‌های صنعت نفت، نیازمند حمایت است تا سرمایه‌گذاران با علاقه بیشتری در آن حضور یابند.

به گفته شیخی، هم‌اکنون کشورهایی مثل کره جنوبی و تایلند، میعانات گازی را در پارک‌های پالایشگاهی و پتروشیمی خود به محصولات با ارزش افزوده بالا بدل می‌کنند.

وی اظهار کرد: طرح پالایشگاهی سیراف، زنجیره ارزش افزوده میعانات گازی را یک گام به سوی تکمیل شدن پیش خواهد برد و تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالا، هدف مهمی است که جلو خام‌فروشی را می‌گیرد.

شیخی با بیان اینکه اجرای طرح سیراف، فضای گسترده‌ای در تنوع‌بخشی مشاغل ایجاد خواهد کرد، افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و رونق‌بخشی به اقتصاد کشور، از دیگر مزیت‌های مهم این طرح هستند.

وی نقش شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف را به‌عنوان هماهنگ‌کننده این طرح بسیار مهم خواند و گفت: این شرکت پدیده جدیدی در صنعت نفت کشور به شمار می‌آید که با مدیریتی حرفه‌ای در هر دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پروژه موفق عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان، دریافت مجوزها و خرید لیسانس‌های مورد نیاز طرح از شرکت‌های صاحب دانش و فناوری اروپایی، همچنین پیشرفت قابل توجه در بخش آماده‌سازی زمین را، که مقدمات مطلوبی برای جذب سرمایه خارجی است، از جمله این موفقیت‌ها برشمرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۴۸۲