پیمانکاران داخلی واحد تصفیه گازهای پسماند را راه اندازی کردند

پیمانکاران داخلی واحد تصفیه گازهای پسماند را راه اندازی کردند
پیمانکاران ایرانی همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی با وجود محدودیتها، توانستند مطابق دستورعملهای مربوطه واحد تصفیه گازهای پسماند را در فاز ١٢ پارس جنوبی بدون کمترین حادثه راه اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، برای نخستین بار در منطقه پارس جنوبی با مدیریت شرکت پتروپارس و دیگر شرکتهای ایرانی، نخستین واحد تصفیه گاز های پسماند (TGTU) واحد گوگردزدایی (SRU) راه اندازی و گام مهمی در راستای اهداف زیست محیطی وزارت نفت و سازمان محیط زیست برداشته شد. 

سیدهادی میرباقری، مدیر پیگیری پروژه های گروه پتروپارس با اعلام این خبر گفت: پس از تلاش چند ماهه در فاز ١٢ پارس جنوبی و با وجود حضور نداشتن شرکت خارجی به عنوان شرکت صاحب دانش فنی، همه عملیات راه اندازی واحدتصفیه گازهای پسماند در شرکت پتروپارس (PPL)، شرکت مدیریت و بهره برداری پتروپارس (POMC)، شرکت نفت و گاز پارس(POGC) و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی(SPGC) به ثمر نشست و این واحد راه اندازی شد.

وی افزود: با وجود محدودیت در شرائط خوراک، شرایط عملیاتی و مخاطرات موجود، مهندسان و متخصصان ایرانی با سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی، توانستند مطابق دستورعملهای مربوطه واحد TGTU را بدون کمترین حادثه ای راه اندازی کنند.

به گزارش شانا، رسول فلاح نژاد، مجری طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی چهارشنبه گذشته ٨ اردیبهشت ماه، هدف از راه اندازی و نصب واحد TGTU را در پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی، کاهش آلایندگی هوا و محیط زیست اعلام کرده وگفته بود:‌ با راه اندازی این واحد در پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی از انتشار روزانه حدود ٤٠ هزار کیلوگرم گوگرد به هوا جلوگیری می شود که این عمل نقش مهمی در کاهش آلایندگی های هوا دارد. 

وی با بیان این که برای راه‌اندازی و نصب ٤ واحد SRU  (‌گوگردزدایی ) و ٤ واحد TGTU (‌ واحد تصفیه گازهای پسماند) ٥٠٠ میلیون دلار هزینه شده است، تصریح کرده بود: به منظور افزایش میزان بازیافت گوگرد، گازهای خروجی از واحد گوگردزدایی به واحد تصفیه گازهای پسماند ارسال می‌شود که وظیفه این واحد نیز جداسازی حداکثری ترکیبات گوگردی باقیمانده در گازهای خروجی از واحد گوگردزدایی است.

با راه اندازی نخستین واحد TGTU روزانه حدود ٤٠ تن به ظرفیت بازیافت گوگرد هر ردیف از واحدهای SRU افزوده شده و میزان بازیافت نهایی گوگرد بالغ بر ٩٩ درصد می شود، که علاوه بر جلوگیری از انتشار گازهای سمی و مضر، از هدر رفت منابع نیز جلوگیری می شود.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۵۰۴