جزئیات توافقات بیمه‌ای ایران و کره/ پیشنهاد ادغام سازمان‌های بیمه ای ایران

جزئیات توافقات بیمه‌ای ایران و کره/ پیشنهاد ادغام سازمان‌های بیمه ای ایران
سازمان تأمین اجتماعی با سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمانی کره جنوبی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته با حضور پارک گئون‌های، رئیس جمهوری کره جنوبی در ایران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان 19سند همکاری بین ایران و کره جنوبی امضا شد. این 19 تفاهم نامه بین دو کشور در زمینه آب، برق، نفت و گاز، حمل و نقل، توسعه بنادر، همکاری های گمرکی، بیمه، همکاری های علمی، فرهنگی و بهداشتی بود.

علی ربیعی،‌وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره همکاری‌های بیمه ای میان ایران و کره جنوبی گفت:یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان تامین اجتماعی ایران و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمانی کره جنوبی به امضاء رسید.

 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این یادداشت تفاهم اظهار کرد: وزارت کار در ایران همراه با وزارت رفاه است و علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه روابط کار و توسعه اشتغال دارد، فعالیت‌های رفاهی خود را در طیف گسترده‌ای از صندوق‌های تامین اجتماعی در بخش کارگری و کارمندی و بیمه روستاییان و عشایر دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین مسائل معلولان، سالمندان، کودکان کار و در معرض آسیب‌های اجتماعی به این وزارتخانه مرتبط است. هم‌اکنون 40میلیون ایرانی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی درمان می‌شوند و بخش وسیعی از روستاییان  و 10 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهرها را تحت پوشش بیمه قرار داده و به طور  رایگان درمان کرده‌ایم.

 ربیعی گفت: علاوه بر این وظایف در سازمان تأمین اجتماعی، درمان مستقیم را هم ارائه می‌کنیم و تعداد زیادی بیمارستان و 400 مرکز درمانی در تامین اجتماعی مستقر است.ساخت بیمارستان به طور جدی از ناحیه وزارت کار دنبال و حدود 40 درصد داروی ایران در سازمان تأمین اجتماعی تولید می‌شود. امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی همکاری گسترده‌تر میان دو طرف را فراهم کند.

*سطح سلامت و رفاه معیشتی کره جنوبی خوب است

چانگ چین یوب وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی نیز در امضای این تفاهم نامه گفت: سابقه دوستی و همکاری میان ایران و کره جنوبی به سال 1363 بر می‌گردد و امیدواریم که با امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی تقویت همکاری و مشارکت بین دو سازمان و دو کشور در آینده فراهم و تجربیات کره جنوبی برای ایران مثمرثمر باشد.

وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی افزود:  در سال 2000 میلادی  توانستیم سازمان‌های بیمه ای  را به یک سازمان واحد تبدیل و سیستم تک‌پرداز حق بیمه را راه‌اندازی کردیم. از آنجایی که در کره توانستیم این تجربه را پشت سربگذرانیم اطمینان دارم که تجربه ما  در این زمینه برای شما موثر واقع خواهد شد.

وی گفت: در کره بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به طور رایگان به خدمات بیمه‌ای دسترسی دارند به نحوی که 80 درصد هزینه بیماران بستری و 50 درصد هزینه بیماران سرپایی را بیمه‌ها پوشش می‌دهند. از این‌رو کشور کره به لحاظ سطح سلامت و رفاه معیشتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.ما معتقدیم دوستی و همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمان کره می‌تواند همکاری بسیار خوبی باشد و ما از این نوع مشارکت وهمکاری حمایت می‌کنیم.

 به گزارش تسنیم،‌رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مطرح است، بنابراین دامنه آن از اقدامات و نیات خیرخواهانه فردی فراتر رفته است و به عنوان حق فردی در کشور مطرح می‌‏شود در نتیجه تکلیفی الزامی‌برای دولت‏‌ها ایجاد می‏‌کند و به این ترتیب مقوله تأمین اجتماعی وارد نظام‌‏های دولتی و عمومی‌کشورها می‏‌شود.به همین دلیل لزوم برقراری چنین تفاهم‌نامه‌هایی ضروری است.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۶۲۸