افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن مکزیک

افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن مکزیک
مکزیک با هدف افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن خود برنامه های توسعه ای مختلفی را در دست اقدام دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، دومین خط تولید پلی اتیلن سنگین مجموعه پتروشیمی Etileno XXI مکزیک هفته گذشته در مدار تولید قرار گرفت و خط تولید پلی اتیلن سبک این مجموعه قرار است از هفته دوم ماه مه میلادی شروع به کار کند.



پروژه Etileno XXI حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل و Grupo Idesa مکزیک است و با هدف تامین تقاضای فزاینده مکزیک برای پلی اتیلن و رشد صادرات این کشور صورت می گیرد. براسکم و Grupo Idesa به ترتیب 75 و 25 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارند.



 بر اساس این گزارش،سخنگوی شرکت مجری طرح که تحت عنوان Braskem-Idesa شناخته می شود؛ اعلام کرد: نخستین مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین مجموعه یادشده در تاریخ هشتم ماه آوریل امسال آغاز به کار کرده است و سومین واحد ظرف 10 روز آینده در مدار تولید قرار می گیرد.



واحد کراکر تغدیه کننده مجتمع های تولید پلی اتیلن در حال حاضر با 50 تا 60 درصد از توان خود فعالیت می کنند و انتظار می رود این رقم تا اواسط ماه مه امسال به 80 تا 90 درصد افزایش یابد. واحد کراکر بخار مجموعه پتروشیمی یاد شده قادر به تولید یک میلیون تن اتیلن در سال است.



منابع آگاه می گویند: دومین خط تولید پلی اتیلن سنگین به سبب پاره ای از مشکلات نظیر کمبود عرضه اتان، با اندکی تاخیر شروع به کار کرد. اما در حال حاضر این مشکل رفع شده است.



شرکت پمکس مکزیک در سال 2010 مناقصه تامین خوراک اتان این شرکت برای مدت 20 سال را برنده شد.

 این گزارش می افزاید: پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی ازمحصولات شامل ظروف پلاستیکی مواد غذایی، شوینده ها، شامپو، کیف، لوله، بطری شیر، اسباب بازی، پوشک بچه و پروتزهای پزشکی به شمار می رود.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۹۸۷