جنس حضور کره جنوبی در ایران با گذشته تفاوت دارد

جنس حضور کره جنوبی در ایران با گذشته تفاوت دارد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به دستیابی ایران به توانمندی هایی در صنایع مختلف، جنس حضور مقامهای کره جنوبی در کشورمان متفاوت از دهه های گذشته خواهد بود و شرکتهای کره ای نمی توانند در قالبهای پیشین فعالیت کنند.
به گزارش شانا، منصور معظمی امروز (چهارشنبه ـ ١٥ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: اکنون ایران در بسیاری از بخشها به خودکفایی رسیده است و شرکتهای کره ای نمی توانند با شرائط ٢٠ سال پیش، در صنعت نفت و دیگر بخشها حضور یابند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اضافه کرد: کره ای ها در مجموع سوابق خوبی در صنعت نفت ایران دارند و فعالیتهای پیشین آنان در پروژه های بالادستی و پایین دستی قابل قبول بوده است.

معظمی سرمایه گذاری در ایران را فرصتی مناسب برای اقتصاد کره جنوبی ذکر کرد و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم در مرحله تازه همکاری، با شرکتهای کره ای از منظر سرمایه گذاری و بازار جدید وارد شویم.

وی افزود: بازار ما در بسیاری از بخشها خودکفا شده و به دنبال بازارهای خارجی است؛ بنابراین هر شرکت کره ای که بتواند در بحث دانش فنی،‌ سرمایه و بازار با شرکتهای ایرانی مشارکت داشته باشند، شانس بیشتری خواهند داشت.

معظمی ادامه داد: کره ایها نباید ایران را یک بازار برای صادرات محصولات خود بدانند؛ زیرا در شرایط جدید، چنین امکانی وجود ندارد؛ البته سخنان رئیس جمهوری کره و برخورد فعال شرکتهای این کشور نشان می دهد آنها سیاست نوین ایران را پذیرفته اند و بر اساس آن سیاست وارد می شوند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اضافه کرد: به طور طبیعی همواره توافقنامه هایی وجود دارد که اجرا نمی شود و طرف کره ای باید توجه داشته باشد تحقق توافقنامه هایی که در سفر رئیس جمهوری این کشور در ایران امضا شده، در گرو توجه به سیاست نوین تهران در ارتباط با نوع همکاری های اقتصادی است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم شرکتهای کره ای اکنون در شرایط بسیار سختی از نظر اقتصادی قرار گرفته اند و حضور آنان در بازار ایران یک فرصت به حساب می آید؛ با این همه، من به مشارکت با شرکتهای کره ای بسیار خوشبینم و فکر می کنم شرکتهای کره ای بخت همکاری با ایران را دارند.

به گزارش ایرنا، هیئت ٢٤٠ نفره کره جنوبی از بازرگانان و صاحبان صنایع به همراه رئیس جمهوری این کشور یکشنبه این هفته به تهران سفر کرد. این هیئت در پایان سفر سه روزه خود، در حالی دیشب به سئول بازگشتند که در مجموع ٣٢ سند همکاری میان مسئولان دولتی و بخشهای خصوصی دو کشور در بخشهای مختلف صنعت از جمله، نفت، خودرو، روابط بانکی و زیربنایی در این سفر سه روزه امضا شد.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ٢٠١٣ چهار میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار بوده که از این رقم، بیش از ٣٠٠ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات از کره بوده است.

برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ٢٠١٥ حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریمها، به چهار میلیارد و ٢٨٥ میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و ٣٥ میلیون دلار و صادرات به آن کشور ٢٥٠ میلیون دلار بود.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۰۵۶