جزئیات امضای بزرگترین قرارداد نفتی دانشگاه‌ها/ ایران قطب تولید فنآوری

جزئیات امضای بزرگترین قرارداد نفتی دانشگاه‌ها/ ایران قطب تولید فنآوری
وزیر علوم با تشریح امضای بزرگترین قرارداد پژوهشی صنعت نفت و دانشگاه، از تبدیل ایران به‌عنوان بزرگترین کشور تولید فنآوری‌های جدید منطقه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو امروز در مراسم امضای سند همکاری وآغاز به کار کنسرسیوم دانشگاهی ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز با بیان اینکه یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرزوی دیرینه ایشان توسعه همکاری های پایدار دانشگاههای داخلی و صنعت کشور است، گفت: سیاست کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حل مشکلات داخلی با کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاههای کشور است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه از ابتدای فعالیت دولت دهم جهت گیریها در وزارت علوم برای کاربردی شدن فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی اصلاح شده است، اظهار داشت: در آیین نامه ارتقای وزارت علوم تغییراتی اعمال شده که یکی از این تغییرات رتبه بندی و امتیازدار کردن دانشگاهها در انجام تحقیقات کاربردی است.
این عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه هم اکنون هزار پروژه جدید تحقیقاتی درسطح دانشگاههای کشور تعریف شده است اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد پروژه های تحقیقاتی با محوریت کاربردی بودن در سال جاری به مرز 2 هزار پروژه افزایش یابد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم پروژه‌های در دست اقدام در سطح دانشگاههای کشور بیش از 100 میلیارد تومان برآورد می شود افزود: همچنین تفاهم نامه ای اخیرا با وزارت صنعت معدن و تجارت برای اجرای 70 میلیارد تومان پروژه های تحقیقاتی و کاربردی امضا شده است.
وی همچنین از فعالسازی شورای عطف وزارت علوم با دستور رئیس جمهور خبر داد و یادآور شد: تاکنون 38 پروژه در شورای عطف با مشارکت حوزه صنعت تعریف، تصویب و اجرایی شده است.
دانشجو با یادآوری اینکه موضوعات مختلف صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز می تواند منجر به فعال شدن یک جبهه جدید کاری در سطح دانشگاههای کشور شود اعلام کرد: قطعا اجرای طرح های ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز یکی از طرح های کلیدی و اولویت دار صنعت نفت بوده که منجر به ارتقای اقتدار نظام علمی و پژوهشی کشور می شود.
وزیرعلوم با اشاره به مشارکت 6 دانشگاه در کنسرسیوم طرح ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور تاکید کرد: در حال حاضر ایران از نظر تولید علم در سطح منطقه رتبه اول را در اختیار دارد .
این عضو کابینه دولت دهم در پایان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در تولید فناوری ها و تکنولوژی های جدید هم باید در سطح منطقه به جایگاه اول دست یابد، خاطر نشان کرد: باید تمام پدیده ها در دانشگاهها منجر به تولید محصول کاربردی و اجرایی شود.
۸ خرداد ۱۳۹۱ ۲۲:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۰۹۴