آلمان می خواهد تکه ای از کیک فرصت های سرمایه گزاری در ایران را از آن خود کند

آلمان می خواهد تکه ای از کیک فرصت های سرمایه گزاری در ایران را از آن خود کند
نماینده شرکت «توربو و دیزل مان» گفت: کشورهای زیادی مثل کره جنوبی، ایتالیا و چین در تلاش برای داشتن سهمی از فرصت های سرمایه گزاری جمهوری اسلامی هستند و آلمان هم می خواهد تکه ای از کیک فرصت های سرمایه گزاری در ایران را از آن خود کند.
حسن عجمی مدیر منطقه ای شرکت «توربو و دیزل مان» در خاورمیانه و آفریقا(MAN  Diesel and Turboیک شرکت سازنده تجهیزات صنعت نفت و گاز در حاشیه یست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به خبرنگار شانا گفت: قبل از تحریم ها ما در تهران فعال بودیم و با شرکت های ایرانی تعامل خوبی داشتیم و الان بعد از رفع تحریم ها هم تصمیم داریم در هفته های آینده دفترمان را در تهران راه اندازی کنیم.

وی افزود: سال گذشته هم در نمایشگاه نفت ایران حضور داشتم اما واقعا تحت تاثیر وسعت نمایشگاه امسال و تعداد شرکت هایی که از کشورهای مختلف از جمله اروپا آمده اند، قرار گرفتم.

این کارشناس اقتصادی گفت: من شنیدم که ده درصد غرفه ها متعلق به شرکت های آلمانی است که نشاندهنده علاقه مندی آلمانی ها برای بازگشت به بازار ایران است.

وی تصریح کرد: در سه روز گذشته، بازدیدکنندگان زیادی از غرفه ما بازدید کردند و مذاکرات خوبی با شرکای ایرانی در موضوعات مختلف داشتیم.

عجمی گفت: همه دنیا از برداشته شدن تحریم های ایران با خبر هستند اما حل شدن تمام مسائل مرتبط با تحریم ها و فعال شدن دوباره تمام بخش ها از جمله بخش بانکی زمانبر است.

وی افزود: هنوز برخی چالش ها وجود دارد اما این امید هست که تا سه ماه آینده یا حداکثر تا پایان سال ٢٠١٦، بخش بانکی ایران
 هم به طور کامل عملیاتی شود.

رییس دفتر منطقه ای شرکت ام ای ان در دوبی ادامه داد: ما می دانیم پروژه های زیادی در حوزه های مختلف به ویژه بخش پتروشیمی ایران طراحی شده و ما آماده فاینانس این طرح ها هستیم.

عجمی افزود: آلمان هم مثل چین، کره و ایتالیا که در تلاش برای سرمایه گزاری در طرح های ایران هستند علاقه مند به پشتیبانی مالی و علمی طرح های ایران است.

وی گفت: اگرچه مسائل بانکی صددرصد حل نشده اما در حدی هست که بتوان کارها را پیش برد.

این فعال اقتصادی افزود: آلمان هم می خواهد تکه ای از کیک پروژه های سرمایه گزاری ایران نصیبش شود.

نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از روز پنجشنبه (١٦ اردیبهشت ماه) شروع به فعالیت کرده است، روز یکشنبه (١٩ اردیبهشت ماه) به کار خود پایان می دهد.  
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۵۲۵