لزوم تقویت فناوری در ایران برای رقابت در بازار نفت خاورمیانه

لزوم تقویت فناوری در ایران برای رقابت در بازار نفت خاورمیانه
مدیر آژانس بیزینس فرنس گفت که به منظور رقابتی شدن ایران در بازار نفت خاورمیانه، دانش تکنولوژی در این کشور باید در سطح بالا نگه داشته شود.

اگنس هگیاک (Agnes Hagyak)، مدیر آژانس بیزینس فرنس (Business France)، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشمی تهران در خصوص حضور شرکت های بین المللی در نمایشگاه به خبرنگار شانا گفت: اکثر شرکت های اروپایی که اکنون در نمایشگاه حاضر هستند بازار ایران را از پیش می شناختند و شریک تجاری در ایران داشتند.

وی گفت: تعداد کمی از شرکت ها آگاهی چندانی از بازار ایران و باز بودن میدان فعالیت آنها در این کشور نداشتند و این نمایشگاه موقعیت بسیار خوبی برای حضور این شرکت های جدید و شناخت صنعت و بازار ایران است.

مدیر این آژانس با مقایسه نمایشگاه با سال های قبل، به حضور چشمگیر شرکت های اروپایی اشاره کرد و دلیل آن را لغو تحریم ها دانست و اعلام کرد: اگر سیستم بانکی بین المللی و سوئیفت شروع به کار کند هیچ مانعی سد راه همکاری ما با ایران نخواهد بود.

وی در رابطه با لزوم پیشرفت صنعت نفت در خاورمیانه گفت: همه می دانند که ایران در خاورمیانه دارای صنعت نفت و گاز، سطح دانش و تحصیلات بالا، منابع وسیع و کارشناسان متبحر و با تجربه است؛ شرکت های ایرانی می دانند چطور از تکنولوژی استفاده کنند و شرکت های فرانسوی نیز به دنبال چنین ویژگی هایی برای شریک تجاری خود هستند.

هگیاک افزود: همه کشورها به دنبال همکاری با کشوری هستند که بداند چطور از دانش تکنولوژی خود در سطح بسیار بالا استفاده کند و رقابتی شود؛ بنابراین ایران در بین کشورهای خاورمیانه کشوری عظیم با منابعی گسترده است که باید سطح دانش تکنولوژی خود را بالا نگه دارد.

این آژانس با شعار "کریتیو فرنس" (Creative France) گروهی متشکل از ١٦ شرکت فرانسوی را برای دومین بار به نمایشگاه ایران آورده است تا بازار خود را در صنعت نفت و گاز ایران پیدا کنند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پس از چهار روز برگزاری امروز (یکشنبه، ١٩ اردیبهشت ماه) بکار خود پایان می دهد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۴۱۲