اعلام آمادگی لهستان برای واردات مواد شیمایی از ایران

اعلام آمادگی لهستان برای واردات مواد شیمایی از ایران
هیئت تجاری لهستان در سفر یک روزه خود به خوزستان از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و منطقه ویژه بندرامام بازدید و با بازرگانان خوزستان نشست مشترک برگزار کردند.
به گزارش نیپنا؛ مراسم استقبال از این هیات، توسط مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تالار آفرینش صورت گرفت و در این مراسم، عبدالرضا زرگر، سرپرست سازمان، در جمع مسئولین استان و شهرستان، مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران و روسای سازمان، ضمن خوش آمد گویی رسمی به هیات لهستانی، به معرفی منطقه ویژه، امکانات زیرساختی و سرویسهای جانبی آن پرداخت.

وی در ادامه با بیان مشوقهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آمادگی این منطقه را جهت جذب سرمایه برای احداث صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی را اعلام کرد.

زرگر خاطر نشان کرد: حدود 44 درصد محصولات پتروشیمی ایران، در این منطقه تولید می شود و میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شده در این منطقه حدود 17 میلیارد دلار بوده است.

وی همچنین افزود: با توجه به وجود زیرساختهای مناسب در منطقه، مجوزهای لازم برای ایجاد فاز دوم و توسعه این منطقه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخذ شده است.

سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: این منطقه جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور احداث واحدهای میانی و تکمیلی پتروشیمی و صنعت سبز، آمادگی لازم را دارد و این موضوع از سوی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین مسئولین محلی حمایت می شود.

همچنین جرزی درازد اظهار کرداتاق بازرگانی لهستان از سال ٢٠٠٠ میلادی آماده همکاری با اتاق بازرگانی ایران بوده و بارها به استانهای تهران، سمنان و مشهد سفر کردیم، اما این نخستین باری است که به استان خوزستان سفر می کنیم.
وی افزود: استان خوزستان منبع غنی برای معاملات و ارتباطات در زمینه تجارت های نفتی و گازی است
.

رئیس اتاق بازرگانی لهستان گفت: لهستان سابقه همکاری و ارتباطات گسترده تجاری با ایران دارد و مایلیم که این ارتباطات را توسعه دهیم.

جرزی با بیان اینکه آمادگی کامل برای گسترش و توسعه مبادلات تجاری میان ایران و لهستان وجود دارد، گفت: به طور حتم می توانیم به راحتی مواد شیمیایی که در لهستان تولید نمی شوند را از استان خوزستان وارد کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان یادآور شد: همچنین می توان از کارشناسان لهستانی همراه با تکنسینهای متبحر و دارای دانش تخصصی در ایران استفاده کرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی لهستان بهترین متخصصان را برای توسعه این ارتباطات به کار گرفته است.
جرزی با بیان اینکه صاحبان کارخانه های تولید انواع لوله های گاز و نفت لهستان از اعضای این هیئت تجاری هستند، گفت: می توان از ظرفیت این کارخانه ها در خوزستان نیز استفاده کرد.

وی کشورهای ایران و لهستان را دارای نقاط مشترک بسیاری دانست و افزود: هر دو کشور در دنیا به مهمان نوازی معروف هستند.

هیئت ٣٠ نفره تجاری لهستان در سفر یک روزه خود به خوزستان از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و منطقه ویژه بندرامام بازدید و با بازرگانان خوزستان نشست مشترک برگزار کردند.

این هیئت تجاری برای حضور در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به ایران آمده اند.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۴۶۹