اطلاع لحظه ای کارفرمایان پروژه های نفتی از توان تامین کالای ساخت داخل محقق می شود

اطلاع لحظه ای کارفرمایان پروژه های نفتی از توان تامین کالای ساخت داخل محقق می شود
مدیر عامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران گفت: سامانه خرید الکترونیک نفت سبب خواهد شد تا کارفرمایان پروژه های صنعت نفت به صورت آنلاین از ظرفیت و نوع تولید سازندگان داخلی اطلاع داشته باشند و متقاضیان و سازندگان نیز با شناخت و آگاهی بیشتری همکاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شانا، 'صدری افقه' افزود: به اندازه نیاز از توانمندی ساخت داخل در زمینه تامین کالا استفاده می شود و صنایع نفت و گاز با اتکا به منابع داخلی در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: کالاهای مورد نیاز صنعت نفت با وجود محدودیت ها از منابع داخلی تامین می شود و با برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم با کاهش واردات قطعات مورد نیاز و تولید کالاها در داخل تا پایان برنامه پنجم توسعه، وابستگی خود به تامین قطعه ها را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: هیچ نگرانی برای عملیات تولید در صنعت نفت در زمینه تامین کالای مورد نیاز از منابع داخلی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران تصریح کرد: اطلاعات شرکت های متقاضی برای ثبت در فهرست مشترک (وندور لیست) با مراجعه به شرکت های زیر مجموعه یا شرکت کالای ایران دریافت و پس از بررسی کارشناسی در این فهرست ثبت می شود.

وی با بیان این که، فرآیند خرید در چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: سازندگان داخلی از نیازهای مصرفی صنعت نفت و گاز اطلاع درستی ندارند و این سامانه می تواند ارتباط میان تمام بخش ها را تقویت کند.

سامانه خرید الکترونیک کالا در وزارت نفت شامل سه پروژه می شود که سیستم الکترونیک تامین کالا، ایران کد و پروژه صدور گواهی الکترونیک (CA) از جمله آنهاست.

فاز نخست سامانه خرید الکترونیک صنعت نفت و سامانه امضای الکترونیک صنعت نفت چهارم خرداد ماه 91 با هدف توسعه زیرساخت های الکترونیک و بالا بردن ضریب اعتبار و امنیت اطلاعات راه اندازی شد.

۸ خرداد ۱۳۹۱ ۲۲:۱۹
تعداد بازدید : ۸۹۰