ایران و چین تفاهمنامه همکاری امضا کردند

ایران و چین تفاهمنامه همکاری امضا کردند
اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران و کنفدراسیون صنعت پتروشیمی چین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، در چهارمین و آخرین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و در پایان برگزاری دومین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی، بخشهای خصوصی ایران و چین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه که میان کنفدراسیون صنعت پتروشیمی چین و اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران امضا شده است، بر اساس ایجاد زمینه ای مناسب برای توسعه روابط میان اعضای این ٢ نهاد خصوصی شکل گرفته است.

تبادل اطلاعات، مهارتها و تجارب مشترک در حوزه تولید و صادرات از جمله مفاد تشکیل دهنده این تفاهمنامه است.

تلاش برای بالا بردن اطلاعات، شناخت و فرصتهای تجاری میان شرکتهای عضو، همچنین ایجاد بسترهای سرمایه گذاری مستقیم در ایران از دیگر برنامه های تفاهمنامه امضا شده میان دو بخش خصوصی ایران و چین است.

همچنین معرفی پتانسیلها و ظرفیتهای شرکتهای ایرانی به شرکتهای شیمیایی و پتروشیمی چین، تسهیل در ایجاد روابط تجاری میان شرکتهای عضو، برگزاری سمینارها، کنفرانسهای مشترک و نمایشگاهها همچنین برگزاری کارگاههای مشترک میان اعضای کنفدراسیون صنعت پتروشیمی چین و اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران دیگر بندهایی هستند که در تفاهمنامه بخشهای خصوصی یادشده ایران و چین به آنها توجه شده است.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۸۰۱