تجاری سازی 10 کاتالیست پتروشیمی با همکاری پژوهش و فناوری پتروشیمی و اسپک

تجاری سازی 10 کاتالیست پتروشیمی با همکاری پژوهش و فناوری پتروشیمی و اسپک
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت اسپک با هدف تجاری سازی 10 کاتالیست تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره مفاد این تفاهم نامه اظهارکرد: این تفاهم نامه در راستای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا شده،  تا علاوه بر انجام فعالیت های تحقیقاتی در کشور و کسب دستاورد علمی در یک تکنولوژی خاص، این دانش فنی بدست آمده، به مرحله تجاری سازی برسد و در خدمت صنعت کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم توجه به تکنولوژی های جدید در کشور ادامه داد: به عبارت دیگر، از این طریق می توان نیازهای تکنولوژیک کشور را بر طرف نمود.
قنبری افزود: دستاورد های تحقیقاتی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حوزه فنی تولید انواع کاتالیست ها با موفقیت انجام شده  است و در ادامه مسیر به دنبال کسب موفقیت و دانش فنی و تکنولوژی ساخت این کاتالیست ها، با  امضای این تفاهمنامه به مرحله تجاری سازی وارد خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه با این تفاهم نامه  تکنولوژی کاتالیست ها وارد عرصه تولید صنعتی کشور خواهد شد، گفت: با صنعتی سازی، کاتالیست ها به دست مصرف کننده خواهد رسید. در همین راستا با شرکت اسپک که از تولید کنندگان و سازندگان انواع کاتالیست در کشور است، دعوت به همکاری کردیم تا این شرکت، کاتالیست های بومی سازی شده در کشور را در مقیاس صنعتی با برخورداری از فناوری شرکت پژهش و فناوری پتروشیمی تولید کند.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد:به عبارت دیگر شرکت پژوهش و فناوری دانش فنی را تولید و در اختیار شرکت اسپک قرار می دهد تا این شرکت کاتالیست ها را در مقیاس صنعتی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
قنبری در پایان گفت: طی این تفاهمنامه دانش فنی تولید 10 کاتالیست در اختیار شرکت اسپک قرار میگیرد و در صورت پیشرفت مناسب تولید و صنعتی سازی موفق در شرکت اسپک، این آمادگی وجود دارد که دانش فنی تولید تعداد بیشتری از کاتالیست ها به منظور صنعتی سازی در اختیار شرکت اسپک قرار گیرد.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۴۸
تعداد بازدید : ۴۰۰