برنامه ریزی برای تولید سالانه ٥٠٠ هزار تن پروپیلن در کشور

برنامه ریزی برای تولید سالانه ٥٠٠ هزار تن پروپیلن در کشور
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به مجوز شورای اقتصاد برای سرمایه گذاری و احداث واحد ١٢٠ هزار تنی تولید پروپیلن از متانول گفت: ظرفیت این واحد با همکاری شرکت لرگی آلمان به ٥٠٠ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، مرضیه شاهدایی امروز (چهارشنبه، ٢٢ اردیبهشت ماه) در بیست و ششمین اجلاس مدیران عامل شرکتهای تولیدی صنایع پتروشیمی در شیراز، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام، روابط بین الملل رو به بهبود است و آثار آن را می توان در صنعت نفت و پتروشیمی مشاهده کرد؛ به طوری که شرکتهای صاحب نام جهانی برای تجارت، سرمایه گذاری و انتقال فناوری به سمت ایران روی آورده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب شرکتهای خارجی از دهمین نمایشگاه ایران پلاست و بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: در نمایشگاه نفت امسال حضور شرکتهای خارجی نسبت به دوره پیشین حدود ٤٠ درصد افزایش نشان داد و شر کتهایی در این نمایشگاه حاضر شدند که طی ١٠ سال گذشته از حضور در ایران خودداری می کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هم اکنون با شرکتهای خارجی در حال مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری هستیم و ما به عنوان حامی و متولی این صنعت فرصتهای سرمایه گذاری را به شرکتهای خارجی معرفی و متعاقباً درخواستهای این شرکت را به وزارت نفت و دولت منتقل می کنیم.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۴۴۳