دریافت و ارسال سالانه ٢٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه تهران

دریافت و ارسال سالانه ٢٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه تهران
سالانه ٢٧ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی با خطوط لوله موجود در منطقه تهران دریافت و به مبادی مصرف انتقال می یابد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات تفت منطقه تهران به خبرنگار شانا گفت: این منطقه به دلیل حجم بالای دریافت و ارسال فرآورده های نفتی و نفت خام، بزرگترین پایانه نفتی کشور است.

حسین باقریان افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران سالانه ١٢٧ میلیون بشکه نفت خام و ٢٧ میلیارد لیتر انواع فرآورده را از طریق خطوط ورودی جنوب کشور و خطوط ورودی از پالایشگاه تهران دریافت و با چند خط لوله خروجی به مبادی مصرف و پالایشگاههای تهران و تبریز انتقال می دهد.

وی تصریح کرد: نفت خام و فرآورده های نفتی از طریق ٦ خط انتقال وارد حوزه عملیاتی منطقه تهران و بوسیله ١٣ خط خروجی به مبادی مصرف منتقل می شود.

باقریان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با بهره گیری از ٢ هزار کیلومتر خط لوله ٨ تا ٣٠ اینچ با پنج منطقه از مناطق ١٢ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت (اصفهان، مرکزی، شمال غرب، شمال شرق و شمال) بطور مستقیم اشتراک انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی دارد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات تفت منطقه تهران، این منطقه به تنهایی تامین کننده سوخت مورد نیاز استان تهران است.

به گفته وی، انتقال فرآورده های نفتی به استانهای سمنان و در ادامه تا خراسان رضوی، همچنین مازندران، البرز، قزوین، گیلان و زنجان به عهده منطقه تهران است.

ش

وی سوخت رسانی از طریق خط لوله به فروردگاههای بین المللی مهرآباد و امام خمینی (ره) را که در دیگر مناطق وجود ندارد، همچنین سوخت رسانی به نیروگاه های دواند، باقر شهر، منتظر قائم، شهید رجایی و گیلان را از دیگر وظایف شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران برشمرد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۴۶۲