مدیر شرکت هلندی: اتحادیه اروپا برای رفع موانع تجاری ایران، به آمریکا فشار آورد

مدیر شرکت هلندی: اتحادیه اروپا برای رفع موانع تجاری ایران، به آمریکا فشار آورد
مدیر فروش شرکت بین المللی «اویون ترینینگ»* هلند گفت: اتحادیه اروپا باید برای رفع موانع تجاری ایران، آمریکا را زیر فشار قرار دهد، زیرا آمریکا با حفظ برخی تحریم ها، مانع ایجاد کرده است.
«وینسنت رویز»** که همراه هیات تجاری هلند به تهران سفر کرده است، به خبرنگار ایرنا گفت: اگر همه تلاش ها همسو شود، قدرت بزرگی شکل می گیرد که می تواند آمریکا را به ارائه راه حلی متقاعد کند.
رویز حاصل این اقدام را «عادی شدن روابط تجاری ایران با جهان» دانست. 
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
این مدیر هلندی تاکید کرد «اتحادیه اروپا تاکنون در زمینه لغو تحریم ها گام های خوبی برداشته است» و ادامه داد: همه کشورهای اروپایی علاقه مندند روابط تجاری شان با ایران هر چه زودتر عادی شود. 
وی اضافه کرد: واقعیت ایران با آنچه رسانه ها تبلیغ کرده اند متفاوت است و این کشور فرهنگ غنی و شگفت انگیزی دارد. 
مدیر فروش شرکت بین المللی اویون ترینینگ گفت: این شرکت از شرکت های فعال اروپا در زمینه آموزش تخصص های مورد نیاز صنعت هوایی است و در 167 کشور جهان فعالیت می کند و سالیانه در این زمینه یک میلیون و 200 هزار ساعت آموزش می دهد. 
رویز اضافه کرد: این شرکت تاکنون با بیشتر شرکت های هواپیمایی ایران مذاکره کرده است و چشم انداز روشنی را پیش رو می بیند. 
به گزارش ایرنا، یک هیات هلندی شامل بیش از 40 شرکت مواد غذایی، کشاورزی، ماشین آلات، حمل و نقل و لجستیک روز یکشنبه این هفته درنخستین روز سفرشان به تهران روز با مسئولان و فعالان صنعتی و تجاری ایرانی نشست های مشترک داشته و در مورد همکاری های تجاری آینده گفت و گو کرده اند.
ریاست این هیات را هنک کمپ وزیر امور اقتصادی هلند بر عهده داشت. 
کمپ همچنین در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار شده بود،گفت: شرکت های ایرانی و هلندی در پی گسترش حضور در دو کشورند اما این مهم باید با حل مشکل نقل و انتقال پول محقق شود.
وی روز گذشته (بیست و یکم اردیبهشت ماه) همراه برخی از همراهان خود به استان فارس سفر کرد.
کمپ آذرماه پارسال نیز در صدر یک هیات بازرگانی به تهران سفر کرد و افزون بر حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) با دولتمردان اقتصادی و سیاسی کشور درباره راه های توسعه و تحکیم مناسبات به گفت و گو نشست.
بیست و سوم فروردین ماه نیز یک هیات تجاری دیگر از این کشور به تهران سفر کرده بود. 
هلند بیشترین صادرات را به کشورهای آلمان با 20 میلیارد و 900 میلیون یورو، بلژیک با هشت میلیارد و 500 میلیون یورو، انگلیس با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو، فرانسه 6 میلیارد و 900 میلیون یورو و ایتالیا سه میلیارد و 300 میلیون یورو دارد.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۵۱۲