عرضه بنزین دونرخی به صلاح کشور نیست/ کارت سوخت همچنان به قوت خود پابرجاست

عرضه بنزین دونرخی به صلاح کشور نیست/ کارت سوخت همچنان به قوت خود پابرجاست
سجادی گفت:ارائه چند قیمت و سهمیه دار بودن هر کالایی زمینه فساد و رانت را در آن حوزه فراهم می کند.
سید ناصر سجادی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص عرضه بنزین دو نرخی اظهار داشت: از منظر کارشناسی معتقدیم که عرضه تک نرخی منجر به افزایش مصرف سوخت و حتی قاچاق آن نخواهد شد،چراکه نرخ هزار تومانی انگیزه ای برای قاچاق و مصرف بیشتر ایجاد نمی کند.

وی با تاکید بر فساد آور بودن عرضه چند نرخی بنزین اظهار داشت:ارائه چند قیمت و سهمیه دار بودن هر کالایی زمینه فساد و رانت را در آن حوزه فراهم می کند.

سجادی تاکید کرد: باتوجه به نتایج بدست آمده عرضه تک نرخی بنزین طی یکسال گذشته موفق بوده، بنابراین عرضه چند نرخی سوخت به صلاح نیست.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: استنباط سال گذشته کارشناسان و مسئولان از حذف سهمیه و عرضه بدون محدودیت بنزین، افزایش مصرف آن بود؛ اما آنچه که در یکسال گذشته شاهد بودیم مصرف بنزین افزایش آنچنانی نداشته و دارای یک رشد منطقی بوده است.

وی افزود: رشد مصرف بنزین نسبت به سال گذشته حدود 2درصد بوده است و این در حالی است که در سال هایی که بنزین 2نرخی و سهمیه ای عرضه می شد شاهد رشد سالانه تا 7 درصد نیز بوده ایم.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حذف کارت های سوخت گفت: کارت سوخت به هیچ وجه حذف نمی شود چراکه در حال حاضر عرضه بنزین در بستر کارت سوخت صورت می گیرد اما اگر عرضه چند نرخی مصوب شده و به قانون تبدیل شود قطعا به مانند هشت سال گذشته زمینه آن را فراهم خواهیم کرد که از زمان ابلاغ نیز تا چهار ماه برای زمینه سازی اجرای این قانون فرصت خواهیم داشت.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۵۸۳