توسعه پتروشیمی ها به رشد اقتصادی کمک می کند

توسعه پتروشیمی ها به رشد اقتصادی کمک می کند
عضو کمیسیون عمران گفت: توسعه صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی در رشد اقتصادی و پایداری آن نقش ایفا می کنند. از این رو، تقویت سازوکارهای توسعه ای در آنها، آثار مثبت اقتصادی دارد.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگارنیپنا ، با اشاره به لزوم توسعه صنایع پتروشیمی در ایران، اظهار کرد: توسعه این صنایع به دلیل پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی، دارای اهمیت است و دولت و مجلس از توسعه این صنعت حمایت می کنند.


عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از جمله در سند چشم انداز، ظرفیت تولید این صنایع در کشور افزایش می یابد که این می تواند در توسعه کشور نقش خوبی ایفا کند.


این نماینده مجلس گفت: رشد و توسعه صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده با وجود آنکه مزیت های اقتصادی زیادی دارد در گرو سرمایه گذاری مناسب است.بنابراین، بخش خصوصی و دولت می توانند در کنار هم و در یک سازوکار مشخص، روند توسعه این صنعت را شتاب دهند.


چهاردولی گفت: توسعه صنایع بزرگ سبب رشد و پایداری اقتصاد می شود و افزون بر این صادرات غیرنفتی که از اهداف اقتصاد مقاومتی است را افزایش دهد. بنابراین از منظر اقتصادی و پیامدهای مثبت آن، تقویت این دست صنایع سازنده و مناسب است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه صنایع تکمیلی در صنعت پتروشیمی کشورمان روند اشتغالزایی در کشور سرعت یابد.

گفتنی است که افزایش صادرات پتروشیمی، در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی آورده شده است.

صاحب نظران بر این باورند که توسعه صنایع پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد زیرا این صنعت می تواند روند فروش مواد خام را کاهش دهد ضمن انکه سبب ایجاد شغل و بهره مندی بهتر از مزیت های اقتصادی کشور نیز می شود.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۴۲۸