معاملات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به بورس دیگری منتقل نمی‌شود

معاملات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به بورس دیگری منتقل نمی‌شود
یرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: کالاهای پذیرش شده در بورس کالا از جمله فرآورده های نفتی و پتروشیمی کماکان در این بورس معامله خواهد شد و به بورس دیگری منتقل نمی‌شود.
 

 

حسین پناهیان در خصوص برخی اظهارات مبنی بر انتقال معامله برخی محصولات به بورس های دیگر اظهار داشت: کالاهایی که قبلا در بورس کالای ایران پذیرش شده‌اند، کماکان طبق روال سابق در این بورس عرضه و معامله خواهند شد و جای نگرانی از این بابت نیست.

وی افزود: نفت و محصولات پتروشیمی کالاهایی هستند که در بورس کالا پذیرش شده‌اند و اگر بورس جدیدی فعالیت خود را آغاز کند، محصولات جدید و ابزارهای جدیدی در آن معامله می‌شود.

مدیر عامل بورس کالای ایران تاکید کرد: مدیریت بورس کالای ایران خود را موظف به صیانت از حقوق سهامداران می‌داند و در صورت لزوم؛ پیگیری‌های جدی‌تری نیز در این زمینه خواهیم داشت.

پناهیان با اشاره به ادامه پیگیری‌ها برای تداوم عرضه نفت خام و افزایش هر چه بیشتر معاملات نفتی و پتروشیمی در این بورس بیان کرد: در همین راستا سال گذشته ارزش معاملات فرآورده های نفتی 115 درصد و ارزش معاملات محصولات پتروشیمی 12 درصد نسبت به سال 89 افزایش پیدا کرد.

به گزارش فارس، با راه‌اندازی بورس انرژی برخی اظهارات مبنی بر اینکه ممکن است محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی از بورس کالا به این بورس منتقل شود مطرح شد. همچنین مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص انتقال محصولات پتروشیمی در بورس انرژی اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس برق، نفت و سایر حامل‌های انرژی یعنی هر چه می‌خواهد در این بورس معامله شود،باید ماهیت حامل انرژی را داشته باشد.

بنابراین اگر به محصولات پتروشیمی حامل انرژی گفته نمی‌شود وارد بورس انرژی نشده و در همان بورس کالا معامله خواهند شد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۲۰
فارس |
تعداد بازدید : ۹۲۸