استفاده از ابزارهای نوین مالی در امر توسعه پتروشیمی کلید می خورد

استفاده از ابزارهای نوین مالی در امر توسعه پتروشیمی کلید می خورد
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با استفاده از ابزارهای نوبن مالی و بین المللی و تامین فاینانس پروژه های این صنعت به دنبال توسعه جدی این صنعت ارزش آفرین است.

حسین علیمراد، سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: علاقه مندی از سوی  بانک ها و شرکت های بین المللی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان در ماه های گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است ، البته شرکت‌های آلمانی و کره‌ای با جدیت بیشتری، پا پیش نهاده‌اند.

علیمراد با اشاره به مزیت‌های ایران در خصوص صنعت پتروشیمی که همان دسترسی به خوراک و آب‌های آزاد است، تصریح کرد که اکنون زمان آن رسیده تا دست‌اندرکاران نیز با رفع موانع دست ‌و پاگیر، ثبات بیشتری را در این صنعت  برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون شرایط فعلی سرمایه‌گذاری، گفت: شرایط هم‌اکنون به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران خارجی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران می‌خواهند که هر چه زودتر برنامه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این صنعت را به آنها ارائه تا از دیگر سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران جا نمانند! این امر نشان از آن دارد که آنها به خوبی آگاهند که ایران با همه ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد، محدودیت‌های خاصی نیز در زمینه خوراک و زمین مورد نیاز برای طرح‌ها و پروژه‌های خود دارد.

سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خارجی و طرف‌ مذاکره‌کننده آن‌ها که می‌تواند بخش خصوصی باشد یا خیر، اظهار کرد: با وجود خصوصی‌سازی‌های صورت‌گرفته در این صنعت، همچنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی پای ثابت مذاکرات با شرکت‌های خارجی نمایندگان شرکت‌ها و نهادهای مالی (اعم از داخلی و خارجی) است.

علیمراد همچنین در خصوص جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی گفت: با ایجاد ساختار جدید جذب سرمایه‌گذار، امیدواریم با به‌کارگیری و جذب نیروهای زبده و با تجربه در امر مذاکره و جذب سرمایه‌گذار، بخش تامین فاینانس پروژه های پتروشیمی بار دیگر پرتلاش کار خود را آغاز کرده و تا پایان سال، نتایج خوبی را در این زمینه، شاهد باشیم. چراکه یکی از اهداف و سیاست‌های مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، استفاده از ابزارهای نوین مالی و بین‌المللی در امر توسعه صنعت پتروشیمی است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۹۸۳