استراتژی های توسعه باید نهادینه شود

استراتژی های توسعه باید نهادینه شود
عمل به مسئولیت های اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه تمام شرکت های پتروشیمی است.

مشاور ارشد مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رییس شورای راهبردی همایش مسئولیت های اجتماعی درصنعت نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا،اظهار کرد: توجه به مسئولیت های اجتماعی در سازمان ها و شرکت های توسعه یافته یکی از ابزارهای رشد و تعالی با هدف رسیدن به همگرایی است و صنعت پتروشیمی ایران در این  زمینه به عنوان صنعتی پیشگام عملکرد مطلوبی را تجربه کرده است .

علی محمد گودرزی با اشاره به این که شرکت های پتروشیمی موظف به ارائه گزارش مسئولیت اجتماعی خود هستند،‌گفت: در شرایط کنونی که جهان با بحران های مختلفی مانند محیط زیست، گرم بودن هوا و فقر روبروست، شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی و صیانت از محیط زیست باید مورد توجه همگان باشد.

گودرزی ادامه داد: صنعت پتروشیمی کشورمان امروزه نقش خود را در عمل به مسئولیت های اجتماعی به عنوان صنعتی پیشرو مورد اهتمام جدی قرار می دهد و باید بر این نکته تاکید کرد که امروزه موضوع مسئولیت اجتماعی در کشورهای توسعه یافته نقش تاثیرگذاری دارد و ما باید در مسیر نهادینه کردن این مسئله با شتاب بیشتری و با تعامل و همکاری همه جانبه حرکت کنیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی، کمک به نشر دانش و مستندسازی تجربه‌های شرکت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی، نهادینه کردن نظام گزارش ‌دهی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی در صنعت پتروشیمی و جلب حمایت نهادهای حاکمیتی برای ترویج مشارکت در بومی‌سازی و تحقق استاندارد بین‌المللی از جمله کارکرد های مسئولیت های اجتماعی است .

گودرزی با بیان این که منابع انسانی کارآمد و شایسته می توانند در عمل به مسئولیت های اجتماعی نقش آفرین باشند گفت: نظام توسعه پایدار نیازمند مشارکت تمام کارکنان و مدیران در هر سازمان و شرکت است.

گفتنی است مسئولیت اجتماعی مفهومی است که در نیمه قرن بیستم مطرح شد و توجه بسیاری را در محافل اقتصادی، علمی و سیاسی به خود جلب کرد. ظهور مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، در سال‌های اخیر ریشه در داد و ستدهای جهانی، پیچیده‌تر شدن فضای کسب و کار، تقاضا برای شفافیت در کسب و کار، شهروند سازمانی و پاسخ به تحولات و چالش‌های جهانی شدن دارد.

 گفتنی است همایش مسئولیت اجتماعی  درتاریخ 28 و29 اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۵۵
تعداد بازدید : ۵۶۱