لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه شدن مسئولیتهای اجتماعی

لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه شدن مسئولیتهای اجتماعی
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه کردن موضوع مسئولیتهای اجتماعی راهبردی مهم واثر بخش است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه کردن موضوع مسئولیتهای اجتماعی راهبردی مهم واثر بخش است.

به گزارش خبرنگار نیپنا مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه )درنخستین پنل تخصصی همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت اظهارکرد: بخش خصوصی درصنعت پتروشیمی یا خصوصی واقعی هستند  ویا ازجمله شرکتهای خصولتی به شمارمی روند و ضروری است که این شرکتها مشارکت بیشتری درمسئولیتهای اجتماعی ایفا کنند.

وی با اشاره به بخش خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی ادامه داد: با توجه به این که بخش خصوصی واقعی با سرمایه خود ایجاد شده است و کسب درآمد برای این بخش اهمیت دارد بنابراین سازمان تنها به مسئله سودآوری توجه می کند و زمانی که از CSR صحبت می شود آنها معتقدند که این کار وظیفه نهادهای دیگر بوده و برای فعالیت در این بخش بهانه می آورند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بخش خصولتی فعال در این صنعت که سهامداران خصوصی نیز دارند، ادامه داد: اگر مدیران این سازمانها به این بلوغ رسیده باشند که باید در حیطه CSR به فعالیت بپردازند و به محیط پیرامونی جامعه نیز توجه داشته باشند، زمانی که به جلسه هیئت مدیره می روند شاهدیم که سهامداران مانع از این کار می شوندکه باید برای تشویق آنها باید فرهنگ سازی را درتمام ابعاد گسترش داد.

شاهدایی با بیان این که هنوز در مراحل ابتدایی توجه به مسئله CSR در کشور هستیم، اظهار کرد: رسانه ها می توانند نقشی مهم وتاثیر گذار درتبیین مسئولیتهای اجتماعی داشته باشند وافزون برآن باید فرهنگ سازی را از سطح مدارس ودبیرستانها آغاز کرد.

شاهدایی ادامه داد: فرهنگسازی برای توسعه مسئولیتهای اجتماعی درصنعت پتروشیمی کشورمان امسال باید مورد توجه ویژه قرارگیرد وشرکتها باید عمل به آن را وظیفه خود تلقی کنند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۷۰۷