تامین هزینه های CSR با ایجاد صندوق ضمانت مالی

معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی با تاکید بر تجمیع بودجه CSR درمناطق عسلویه وماهشهر گفت : با ایجاد شورای سیاستگذاری وصندوق ضمانت مالی دراین مناطق می توان روند توسعه مسئولیتهای اجتماعی صنعت پتروشیمی را بهبود بخشید.

به گزارش خبرنگارنیپنا مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه) دردومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت اظهار کرد: استقرار نظام ممیزی مسئولیت اجتماعی درصنعت پتروشیمی ، اعطای نشان مسئولیت پذیری اجتماعی براساس الگوهای برتر ملی و جهانی و نیز تهیه (طرح اقدام براساس نقاط قابل بهبود) از جمله فعالیتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بحث مسئولیتهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شرکت های فعال درصنعت پتروشیمی درنقاط مختلف کشور فعالیتهای گسترده ای را در بحث مسئولیتهای اجتماعی انجام می دهند گفت : در مناطقی مانند ماهشهر وعسلویه که شرکتها به صورت تجمیعی درآن حضوردارند شوراهای راهبردی با هدف توسعه مسئولیتهای اجتماعی درصنعت پتروشیمی تشکیل شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از برنامه های راهبردی شوراهای راهبردی صنعت پتروشیمی در سال ٩٥ می توان به تهیه نقشه راه مسئولیتهای اجتماعی صنعت پتروشیمی با الهام از ماموریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با اتکا به چشم انداز ایران در سال ١٤٠٤ و نیز استقرار نظام ممیزی مسئولیتهای اجتماعی در صنعت پتروشیمی اشاره کرد.

 وی افزود: از برنامه های جامع استقرار مسئولیتهای اجتماعی می توان به امضای قراردادهای همکاری با بنیاد توانمندی سازی منابع انسانی بع عنوان موسسه معتبر جهانی به منظور آموزش و تربیت ارزیاب و اجرای نظام ممیزی csr در سطح صنعت پتروشیمی و ارتباط با سازمان ملل و تهیه متن پیشنهادی همکاری با UNDP در زمینه مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد.

شاهدایی با اشاره به فعالیتهای CSR برخی شرکتهای بزرگ دنیا همچون او ام وی اتریش، شرکت انگلیسی-هلندی شل، سابیک عربستان و توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: شرکتهای بین المللی، اعتبار خود را تنها از طریق فعالیتهای صنعتی به دست نمی آورند، بلکه بخشی از اعتبار آنها به دلیل انجام فعالیتهای CRS است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به دنبال فرهنگ سازی مسئولیتهای اجتماعی در بخشهای مختلف این صنعت هستیم و در این مسیر نقش بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

شاهدایی با بیان اینکه هلدینگها و شرکتهای فعال در مناطقی مانند عسلویه و ماهشهر با تجمیع بودجه CSR می توانند خدمات بهتری  را ارائه کنند گفت : با ایجاد شورای سیاستگذاری  و صندوق ضمانت مالی در این مناطق می توان  روند توسعه مسئولیتهای اجتماعی در صنعت پتروشیمی  را بهبود بخشید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:در عرصه تولید پایدار دولت،شرکتها و شهروندان با اتکا به نگرش مسئولیت پذیری و نیز توجه به پیامدهای اجتماعی ،اقتصادی و محیط زیستی تصمیم و اقدامهای خود را باید مورد توجه ویژه قراردهند.

وی با اشاره به نتایج حاصل از توجه به مسئولیتهای اجتماعی گفت : شهرت و مدیریت برند با دسترسی بهتر به منابع سرمایه ومدیریت ریسک ازنکات قابل توجه در بحث مسئولیتهای اجتماعی است و ارکان مختلف فعال در این فرایند باید به سوی همگرایی گام بردارند.

شاهدایی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به عنوان یک سازمان توسعه ای، با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه کارآمد و بهره مندی از سرمایه های انسانی و فکری خود با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش به برنامه ریزی  کلان، تسهیل سرمایه گذاری، زمینه سازی و پشتیبانی صنعت پتروشیمی می پردازد، این شرکت بر آن است با صیانت از محیط زیست و منابع ملی، ارج نهادن به خلاقیت و نوآوری، توجه به مسئولیتهای اجتماعی، اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق ذینفعان در رشد اقتصاد کشور و ارتقای کیقیت زندگی مردم نقشی کلیدی ایفا کند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۵۴۸