دبیر همایش مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت: مسئولیت اجتماعی اقدامات فراقانونی و فراملی در رابطه با ذی نفعان است

دبیر همایش مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت: مسئولیت اجتماعی اقدامات فراقانونی و فراملی در رابطه با ذی نفعان است
دبیر همایش مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت گفت: سال گذشته، این همایش با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد و به دلیل استقبال، دومین همایش در سطح صنعت نفت برگزار می شود.

به گزارش نیپنا، منصور معظمی صبح امروز (سه شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه) در دومین همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» که در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد، گفت: سال گذشته، این همایش با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد و به دلیل استقبال به این جمع بندی رسیدیم که دومین همایش در سطح صنعت نفت و با میزبانی وزارت نفت برگزار شود.
وی با اشاره به استقبال کم نظیر و غیر قابل پیش بینی از برگزاری این همایش و ارائه مقالات گفت: امیدوارم بتوانیم این نسبت را در سطح کشور توسعه دهیم.

معظمی با بیان این که بنگاهها و شرکتهای بزرگ نفتی معمولا توجه خاصی به مسئولیت اجتماعی داشته و سرمایه گذاری کلانی در این بخش انجام داده اند، افزود: عده ای تصور می کنند مسئولیت اجتماعی تنها نتیجه کمکهای عام المنفعه است در حالی که این بحث معنایی بسیار گسترده تر از این امر دارد.

دبیر همایش مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت با بیان این که مسئولیت اجتماعی اقدامات فراقانونی و فراملی در رابطه با ذی نفعان است، ادامه داد: ما در اجتماعی پیوسته زندگی می کنیم و برای این که بتوانیم شاهد همگرایی بیشتر باشیم، باید بنگاهها به اصل مهم مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ابراز امیدواری نسبت به توسعه مسئولیتهای اجتماعی در آینده افزود: توجه به مسئله CSR در دوران اول مسئولیت وزیر نفت به صورت جدی دنبال شد و امروز در قالب سمینار تجلی می یابد ، بنابراین این امر نشان دهند نگاه علمی به این مقوله است.

وی ادامه داد: در آن دوران، سرمایه گذاری گسترده ای از سوی وزارت نفت برای کمک به دانشگاهها، مناطق محروم و عملیاتی صنعت نفت صورت گرفت.

دبیر همایش مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت با اشاره به مجموعه فعالیتهای وزیر بهداشت و درمان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز تصریح کرد: نگاهی به مسئولیت حقوقی و حقیقی وی حاکی از این است که CSR نقش پررنگی در حیطه فعالیتهای وزیر بهداشت دارد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۵۳۴