افزایش حجم گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی اندونزی

افزایش حجم گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی اندونزی
اندونزی قصد دارد از بلوک گازی ماسلا در صنعت پتروشیمی با هدف افزایش خوراک استفاده کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت، دولت اندونزی از رونق صنعت پتروشیمی این کشور بر اساس استفاده از بلوک گازی ماسلا خبر داد.
بر اساس گزارش های جاکارتا پست، اندونزی قصد دارد برای حمایت از صنعت پتروشیمی محلی از گاز تولید شده توسط بلوک گازی ماسلا برای تولید محصولات شیمیایی استفاده کند و به جای وارد کردن گاز مایع طبیعی از خارج از کشور از منابع طبیعی داخلی استفاده کند.
بر اساس آمار و ارقام های ذکر شده در گزارش وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، بلوک ماسلا غنی از گاز است که بعد از یک طرح خشکی توسعه خواهد یافت و بر اساس محاسبات تا 24 سال آینده قادر به تولید 1200 میلیون فوت استاندارد مکعب در روزگاز و 24هزار بشکه در روز میعانات گازی خواهد بود.
وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی محاسبه کرده است که اگر ال ان جی در هر میلی لیتر واحد گرمایی (mmbtu) 7.2 دلار به فروش برسد، میزان بازده درآمد این بلوک گازی متوسط 2.52 میلیارد دلار خواهد بود.
با این حال، اگر فقط 700 mmcfd گاز به ال ان جی تبدیل شود، در حدود 500 mmcfd گاز طبیعی از این منابع باقی می ماند که به واحدهای صنایع بالادست و پایین دست پتروشیمی به فروش می رسد، که بازده مالی آن6.5 میلیارد دلار خواهد بود.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۵۵۸