کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان پلی الفین ها

پیش بینی می شود افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن برای تولیدکنندگان پلیمر در کوتاه مدت و در فضای رقابتی موجود، یک مزیت قابل توجه باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، موسسه تحقیقاتی آی اچ اس کمیکال ( IHS Chemicalبه تازگی طی گزارشی اعلام کرد: افزایش ظرفیت تولید پلی الفین ها از سوی تولیدکنندگان کم هزینه در آمریکای شمالی، خاورمیانه و چین، بازار جهانی محصولاتی نظیر پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PPرا با افزایش بی رویه عرضه مواجه کرده و این امر چشم انداز جهانی رقابت را تغییر داده است.
بر اساس گزارش این موسسه، انتظار می رود در فاصله سال های 2015 تا 2020 بیش از 24 میلیون تن ظرفیت جدید تولید پلی اتیلن در سراسر جهان افزوده شود.

این گزارش می افزاید: بیش از یک سوم از این افزایش ظرفیت از سوی ایالات متحده خواهد بود که به طور قابل ملاحظه ای موقعیت این کشور را به عنوان یک صادرکننده خالص پلی اتیلن، پلی پروپیلن و دیگر محصولات شیمیایی تثبیت می کند. این موضوع همچنین به متوازن شدن جریان تجارت این محصولات که برای سال ها به نفع تولیدکنندگان خاورمیانه بود خواهد انجامید.

نیک وفیادیس، مدیر بخش پلی الفین ها و پلاستیک های موسسه آی اچ اس کمیکال، می گوید: دسترسی به خوراک ارزان قیمت حاصل از منابع گاز شیل، قدرت رقابت پذیری تولیدکنندگان پلی الفین آمریکای شمالی را در مقایسه با تولیدکنندگان خاورمیانه که به طور سنتی کمترین هزینه تولید را داشتند؛ افزایش داده است.

اگر چه پیش بینی می شود که در کوتاه مدت و در فضای رقابتی موجود، افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن صورت گرفته برای تولیدکنندگان پلیمر ایالات متحده یک مزیت به شمار رود؛ اما این موضوع می تواند در آینده ای نزدیک به پیشی گرفتن عرضه از تقاضا و کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان پلی الفین بینجامد.

۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۳۷۱