۷ تفاهمنامه میان ایران و چین برای توسعه روابط اقتصادی به امضا رسید

۷ تفاهمنامه میان ایران و چین برای توسعه روابط اقتصادی به امضا رسید
۷ تفاهمنامه همکاری میان بخش خصوصی ایران و چین برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، زیرساختی و سرمایه‌گذاری در ایران امروز میان مسئولین و فعالان بخش خصوصی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، همایش تجاری ایران و چین در سازمان توسعه تجارت برگزار شد و در پایان این همایش 7 تفاهمنامه میان بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و چین به امضا رسید.

بنابراین گزارش 5 تفاهم صورت گرفته میان سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی ایران و چین  و دو تفاهم دیگر میان شرکتهای بخش خصوصی ایران و چین برای تولید و سرمایه‌‌گذاری مشترک در ایران به امضا رسید.

بنابر این گزارش توافقنامه ای بین سازمان توسعه تجارت ایران با شورای تشویق تجارت بین‌المللی چین و استان ججیانگ به امضا رسید که براساس آن دو کشور ایران و چین تلاش خود را برای ارتقای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری به کار می‌برند.

براین اساس روابط اقتصادی دو کشور در 5 سال آینده توسعه خواهد داشت و چینی‌ها برای کمک به بخش‌های زیرساختی ایران همکاری می‌کنند که این تفاهمنامه توسط اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به امضا رسید.

بنابر این گزارش تفاهمنامه دیگر توسط بخش خصوصی ایران (اتاق مشترک ایران و چین) و شورای توسعه تجارت چین به امضا رسید. تفاهمنامه دیگر با عنوان مرکز حکمیت اتاق ایران و چین با شورای تشویق بین‌الملل چین چین توسط حریری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران به امضا رسید.

در این مراسم سازمان توسعه تجارت ایران و شورای تشویق بین‌الملل چین نیز تفاهم دیگری در ارتباط با توسعه همکاری‌های دو جانبه امضا کردند. در این مراسم همچنین دو تفاهمنامه میان شرکتهای بخش خصوصی ایران و چین در زمینه تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی و ایجاد خط تولید وسایل آموزشی، کمک‌آموزش و تولید پروژکتور به امضا رسید.

به گزارش تسنیم، در این مراسم یو‌آن رانگ جیانگ معاون کمیته دائمی کنگره خلق چین در استان ججیانگ و وانگ ژین‌ژن معاون رئیس شورای تشویق بین‌الملل چین (CCTIT) حضور داشتند. 

۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۴۸۳