برقراری ارتباط با بانک‌های اتریشی هم دچار مشکل است

برقراری ارتباط با بانک‌های اتریشی هم دچار مشکل است
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات بانکی موجود میان ایران و اتریش برای روابط تجاری با یکدیگر گفت: اگرچه تعدادی از بانکهای اتریشی روابط خود با ایران را برقرار کردند اما ضروری است که در ارتباط با سایر بانکها نیز اقدام عاجل‌تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، مسعود خوانساری امروز در نشست تجاری ایران و اتریش در اتاق بازرگانی تهران اظهارکرد: تعدادی از بانک‌های اتریشی روابط خود را با ایران برقرار کردند اما باید تعداد آنها گسترش یابد و این کشور اقدام سریعتری برای حل مشکلات بانکی خود با ایران اتخاذ کند.

وی افزود: ارتباط کامل بانکی میان دو کشور در استحکام روابط تجاری تاثیرگذار است و هر چه ارتباطات بانکها با یکدیگر افزایش یابد سطح روابط تجاری نیز بالا می‌رود.

خوانساری با اشاره به اینکه 5 هیئت اتریشی در چند ماه اخیر به تهران آمده‌اند گفت: اتریش کشوری توسعه یافته با سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 140 میلیارد دلار است و سرمایه‌گذاران این کشور تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و امینت موجود در کشور ما در خاورمیانه گفت: برای رشد اقتصادی ایران پیش‌بینی 4 درصد می‌شود که برای تحقق این امر به سرمایه‌گذاری نزدیک به 50 میلیارد دلار نیازمندیم و اتریش می‌تواند در این ارتباط ورود کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به محافظه‌کاری بانکها اتریشی گفت: در صورتی که این مسائل نشود ارتباط اقتصادی مستحکم بین دو کشور ایجاد نمی‌شود و انتظار داریم این کشور برای برطرف کردن محافظه‌کاری‌ها اقدام کند.

خوانساری گفت: مبادلات تجاری ایران با کشور اتریش در سال گذشته 350 میلیون دلار بوده است که می‌توان برای افزایش آن تلاش کرد.

در ادامه این مراسم یورگن مندل رئیس اتاق بازرگانی کرنتن اتریش با پذیرش مشکلات بانکی موجود میان دو کشور نیز گفت: افزایش مبادلات تجاری به روابط بانکی بستگی دارد و انتظار می‌رود که مقامات دولتی ما برای برطرف کردن این مشکلات اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۴۳۹