رئیس جمهوری: ایران بزودی سهم صادرات نفت خود را در بازار پس می‌گیرد

رئیس جمهوری: ایران بزودی سهم صادرات نفت خود را در بازار پس می‌گیرد
رئیس جمهوری با بیان این که خشنودیم امروز دیگر سهم ما را در اوپک تصاحب نمی‌کنند، گفت: ایران بزودی به سهمیه پیشین خود در بازارهای جهانی دست می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (شنبه، هشتم خردادماه) در آیین گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که ایران بزودی به سهمیه پیشین خود در صادرات نفت باز می گردد، گفت: در سالهای ٩١ تا ٩٤، در سایه تحریمها حدود ١٨٠ میلیون دلار را از دست دادیم، که در صورت دستیابی به چنین منابعی امروز شاهد اشتغالزایی و رشد اقتصادی بسیاری در کشور بودیم.

وی با بیان این که ایران باید به سمت رشد اقتصادی هشت درصدی حرکت کند، گفت: شرائط کشور، درآمدهای نفتی و قیمت نفت امروز به گونه‌ای نیست که بتوانیم به قیمت نفت بشکه‌ای ١٠٠ دلار برسیم.

روحانی افزود: باید الزامهای رشد هشت درصدی اقتصادی در کشور مهیا باشد، یکی از این الزامها، سرمایه گذاری خارجی در کشور است، ما برای توسعه اقتصادی، سالانه به ٣٠ تا ٥٠ میلیارد دلار نیاز دارم.

رئیس جمهوری با اشاره به این که حل مشکلات کشور نیازمند تعامل سه قوه است، تصریح کرد: اگر جامعه با مشکلاتی روبرو می‌شود و یا به موفقیتهایی دست می‌یابد، در این موفقیتها و مشکلات هر سه قوه دخیل هستند، بنابراین برای حل مشکلات کشور به تعامل قوا نیازمندیم.

وی عنوان کرد: باید تسلیم قانون باشیم، با اجرای قانون است که می‌توانیم از مشکلات کشور بخوبی عبور کنیم، همه می‌دانند که اگر مشکل بزرگی در این کشور ایجاد شود با وحدت، انسجام و مقاومت می‌توانیم بخوبی از مشکلات عبور کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۳۸۱