صادرات محصولات پتروشیمی کارون به آفریقا

صادرات محصولات پتروشیمی کارون به آفریقا
مدیرعامل پتروشیمی کارون از هدفگذاری این شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی از جمله کشورهای آفریقایی،‌اروپایی و شرق دور خبر داد و گفت: اولین محموله محصولات ما به مقصد نیجریه صادر شده است.

به گزارش شانا، علیرضا صدیقی زاده،‌ با بیان این که در دوران تحریمها بازارهای صادراتی ما حوزه خاورمیانه و کشورهایی مانند ترکیه،‌ پاکستان، امارات و شرق آآسیا بود، گفت: اکنون به دنبال گسترش بازارهای صادراتی و نیز احیای بازارهای سنتی خود هستیم.

وی،‌ محصولات پتروشیمی کارون را شامل TDI و MDI دانست و گفت: تولید محصول TDI در این شرکت از سال ٩٠ آغاز شده و اکنون با ٥٠ درصد ظرفیت در حال کار است.

صدیقی زاده،‌ اظهار امیدواری کرد: ظرفیت این شرکت تا پایان امسال به ٧٥ درصد و در سال ٩٦ به ١٠٠ درصد ظرفیت تولید برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون افزود: تولید محصول MDI نیز از اواخر پارسال آغاز شده و امیدواریم در ماه آینده به تولید تجاری برسد.

وی، ظرفیت تولید هرکدام از این محصولات را سالانه ٤٠ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: نخستین بار است که این محصول در کشور تولید می شود و تا پیش از این نیاز داخل از طریق واردات صورت می گرفت.

صدیقی زاده خاطر نشان کرد: نیمی از ظرفیت تولید این محصولات می تواند نیاز داخل را تامین کند و باقی آن برای صادرات درنظرگرفته شده است.

وی محصولات این شرکت را در ردیف صنایع میان دستی پتروشیمی دانست و ‌گفت: مشتری محصولات ما شرکتهایی هستند که اسفنج و فوم تولید می کنند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در مورد خوراک مورد نیاز این شرکت توضیح داد: خوراک این شرکت از پتروشیمیهای بند امام،‌ بوعلی،‌ فناوران،‌ اروند،‌ شیمیایی رازی و شرکت شهید رسولی تامین می شود که شامل تولوئن، ‌بنزن،‌ مونواکسید کربن، ‌آمونیاک، ‌فرمالین و کلر است.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی هدفگذاری این شرکت را اقتصادی کردن تولید و پایدارسازی آن دانست و گفت: از این مسیر باید به سمت سرمایه گذاریهای جدید حرکت کنیم.

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۴۴
تعداد بازدید : ۴۵۰