رئیس جمهوری: روابط اقتصادی ایران و لیتوانی باید گسترش یابد

رئیس جمهوری: روابط اقتصادی ایران و لیتوانی باید گسترش یابد
رئیس جمهوری گفت: شرایط و فرصت مناسبی در دوره پسابرجام، برای توسعه و تقویت همه جانبه همکاری اتحادیه اروپا و از جمله لیتوانی با تهران ایجاد شده و دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، هشتم خردادماه) در دیدار لناس لینکه ویچیوس، وزیر امورخارجه لیتوانی گفت: ایران و لیتوانی برای توسعه و تعمیق همکاریها، از امکانات گسترده‌ای برخوردارند که باید با بهره‌گیری مناسب از این آنها فصل نوینی را در روابط خود ایجاد کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به زمینه های همکاری ٢ کشور در عرصه فناوریهای نوین، دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و همچنین توریسم، افزود: تهران، ویلنیوس با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند باید روابط خود را تنوع بخشیده و توسعه دهند و در حوزه اقتصادی نیز فراتر از یک رابطه تجاری، به سمت روابط اقتصادی گسترده، گام بردارند.

وزیر خارجه لیتوانی نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با ایران گفت: لیتوانی در زمینه نانو و بیوفناوری توانمندیهای خوبی دارد که می‌تواند تجربه های خود را در این عرصه، با ایران به اشتراک بگذارد.

لینکه ویچیوس با اشاره به حضور نمایندگان شرکتهای بزرگ تجاری کشورش در قالب هیئت همراه، افزود: در این سفر توافقنامه اقتصادی و یک تفاهمنامه همکاری نیز میان وزارتخانه های خارجه دو کشور امضا می‌شود که این اسناد، زمینه را برای روابط ساختاری، رو به رشد و منظم ٢ کشور هموار می‌کند.

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۳۸۴