گزارش بانک مرکزی از افزایش 4.3 درصدی شاخص بهای تولیدکننده

گزارش بانک مرکزی از افزایش 4.3 درصدی شاخص بهای تولیدکننده
بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال نسبت به 1 ماه منتهی به اردیبهشت ماه پارسال به‌میزان 4.3 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه 100=1390 ، نشان می دهد شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در اردیبهشت ماه امسال به عدد 217.6 رسید که نسبت به ماه پیش 0.6 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل 3.1 درصد افزایش داشته است.
همچنین این شاخص در گروه های اصلی از جمله بخش ساخت (صنعت) نسبت به فروردین ماه امسال 1.1 درصد افزایش و ماه مشابه پارسال هشت دهم درصد کاهش داشته است. این شاخص در بخش هتل و رستوران با 1.5 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه بوده و نسبت به ماه مشابه پارسال نیز رشد 11.4 داشته است.
شاخص یادشده در بخش «بهداشت و مددکاری» نسبت به فروردین امسال و اردیبهشت ماه سال گذشته به ترتیب 0.7 و 14.1 درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش، این شاخص در بخش های «حمل و نقل و انبارداری»، «اطلاعات و ارتباطات» و «سایر فعالیت های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» نیز نسبت به ماه گذشته و همچنین اردیبهشت ماه پارسال، افزایش یافته است.
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۴۲۰