تعمیر اساسی مخازنی با مجموع ظرفیت حدود ٣ میلیون بشکه در خارک

تعمیر اساسی مخازنی با مجموع ظرفیت حدود ٣ میلیون بشکه در خارک
سرپرست مدیریت عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران از انجام تعمیرات اساسی مخازنی با حدود سه میلیون بشکه نفت در پایانه نفتی خارک در طول یک سال خبر داد و تاکید کرد: این عملیات به منظور چابک سازی روند صادرات نفت خام ضروری است.

غلامحسین گرامی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که شرکت پایانه های نفتی  حدود ٩٤ درصد مسئولیت صادرات نفت ایران را عهده دار است، گفت: برای اجرای سیاستهای وزارت نفت در زمینه صادرات مشکلی نداریم.

وی با بیان این که زیرساختهای لازم برای بازسازی و تعمیرات در دوره پساتحریم فراهم شده است، افزود: اکنون همه وظایف بارگیری و صادرات در این حوزه بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

گرامی همچنین در زمینه ظرفیت پایانه خارک این اطمینان را داد که ظرفیت مخازن شرکت پایانه های نفتی به گونه ای است که می توانیم همه برنامه های شرکت نفت در بخش فروش نفت خام را به سرانجام برسانیم.

رئیس اداره صادرات نفت پایانه نفتی خارک، مهمترین برنامه امسال این شرکت را تعمیرات اساسی مخازن اعلام کرد و گفت: امسال مخازن ۴۳ و ۴۴ ٢ مخزن یک میلیون بشکه ای و همچنین مخزن ۳۵ در برنامه تعمیر قرار دارند.

وی، خبر داد: مخزن ۳۵ تا مهر ماه در سرویس قرار می گیرد و مخازن ۴۳ و ۴۴ نیز تا اسفند ماه نهایی و وارد مدار عملیاتی می شوند.

گرامی، توپکرانی خطوط لوله زیردریایی را از دیگر برنامه های مهم این شرکت اعلام کرد و افزود: این کار با مشارکت شرکتهای ایرانی و خارجی انجام می شود. 

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۳۶۹