گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار پژوهشگاه نفت تمدید شد

گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار پژوهشگاه نفت تمدید شد
گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه آنالیز سوخت و آنالیز کیفی گاز‌های خنک‏کننده و مهارکننده آتش تمدید شد.

به گزارش شانا، پس از حضور سرممیز و ممیزان سازمان ملی استاندارد برای تایید صلاحیت دوره ای آزمایشگاه‌های گروه پژوهش تجزیه و ارزیابی مواد، گروه سوخت و احتراق و پژوهشکده توسعه فناوریهای پالایش، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه آنالیز سوخت و آنالیز کیفی گاز‌های خنک‏کننده و مهارکننده آتش تمدید شد.

ندا افصحی، سرممیز سازمان ملی استاندارد در این زمینه گفت: با اشاره به این ‌که این بررسی‌ها برای تمدید و ارزیابی مجدد گواهی‏نامه آزمایشگاه‏های همکار است، کل مجموعه آزمایشگاهی به لحاظ سیستمی و مدیریت کیفیت و از منظر بهبود مستمر ارزیابی و بررسی شد.

وی با بیان این ‌که آزمون‏هایی برای ارزیابی نفتا‏های آروماتیک، نفت‏ گاز، نفت کوره، نفت سفید و بنزین و همین طور شناسایی کیفی گازهای خنک‏کننده در گروه پژوهش تجزیه و ارزیابی مواد، گروه سوخت و احتراق و پژوهشکده توسعه فناوریهای پالایش انجام شد، افزود: ممیزان این سازمان آزمون‏های تخصصی را مورد تایید و بررسی دقیق قرار دادند و بخش سیستمی نیز با همکاری رئیس گروه پژوهش تجزیه و ارزیابی مواد پژوهشگاه، ارزیابی شد که نتایجی مثبت داشت و در جاهایی نیز برای حرکت در مسیر بهبود مستمر نکاتی پیشنهاد شدند.

سرممیز سیستم کیفیت سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این‌ که پژوهشگاه از لحاظ فنی و سیستمی پتانسیلی قوی دارد، ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ سیستمی مسائل مطرح‏شده در ارزیابی قبلی به‏دقت پاسخ داده شد و عدم‏انطباق‏ها برطرف شده‏اند و این گروه مسیر خوبی را به لحاظ کیفی طی می‌کند.

 افصحی تصریح کرد: این مجموعه در گذشته توانسته گواهینامه ٩٠٠١ را اخذ کند و این گروه تلاش دارد به‏ کمک سازمان ملی استاندارد، به‏عنوان یک مرجع اصلی در داخل کشور، سطح خود را ارتقا دهد.

به گفته وی، مدیریت ارشد گروه پژوهش تجزیه و ارزیابی مواد سابقه ارزیابی‏های ١٧٠٢٥ را در کارنامه خود دارد و از این رو پیشنهاد شد که ممیزی داخلی دقیق‏تری به لحاظ فنی و با دید سیستمی انجام شود تا انتظارات و اعتباری که سازمان ملی استاندارد از گزارش‌های آزمایشگاهی دارد برآورده شوند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۵۴۱