ممنوعیت خرید کالای خارجی در صنعت پتروشیمی

ممنوعیت خرید کالای خارجی در صنعت پتروشیمی
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به منظور جایگزینی هر چه بیشتر کالاهای خارجی با کالاهای داخلی در صنایع پتروشیمی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود کالاهای خارجی که مشابه ایرانی با کیفیت دارند، جلوگیری می شود.

احمدرضا حیدرنیا در گفت و گو با شانا اظهارکرد: استفاده از توان بالای سازندگان ایرانی در تامین کالا و قطعات مورد نیاز صنعت پتروشیمی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از برنامه های راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برنامه ریزی های گسترده ای برای حمایت از ساخت داخل و استفاده از قطعه های با کیفیت ایرانی، همچنین اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

وی به نبود مرجعی برای تایید تولیدات داخلی و صدور گواهینامه اشاره کرد و گفت: به تازگی شرکت خاتم‌الاوصیا پیشنهاد این طرح را پذیرفته است و می کوشد برای تایید کیفیت تولید داخلی، گواهینامه صادر کند.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره استفاده حداکثری از تولیدات داخلی گفت: صنعت پتروشیمی در این زمینه پیشگام بوده و این اقدام را از دهه 70 آغاز کرده است.

وی پتروشیمی کاویان را نماد ساخت داخلی صنعت پتروشیمی کشور عنوان و اظهار کرد: بیش از 70 درصد مجتمع پتروشیمی کاویان از سوی مهندسان، صنعتگران و متخصصان ایرانی احداث شده است.

حیدرنیا از انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) خواست تا با تولید محصولات داخلی مرغوب، با کیفیت و سرعت بالا و با کمترین هزینه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در همسویی با سیاست گذاری برای توسعه تامین تجهیزات، دستگاه ها و مواد شیمیایی موردنیاز صنعت پتروشیمی از سازندگان داخلی همراهی کند.

چندی پیش معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: در دو سال اخیر با تغییر راهبردها و اهداف کلان کشور، حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی در سطح ملی رشد کرده است.

عبدالحسین بیات با اشاره به این که در حوزه صنعت پتروشیمی از سال 1376 با تشکیل کمیته های خودکفایی اهتمام بر ساخت داخل و استفاده از توان سازندگان داخلی آغاز شده است، گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست های صنایع پتروشیمی بومی سازی شده است.

وی به 42 واحد تولیدی صنعت پتروشیمی اشاره و یادآوری کرد: سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیارد دلار قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی است و با تامین داخلی این تجهیزات در زمینه حمایت از سرمایه ایرانی می توان گام های اساسی برداشت.

۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۴۶
تعداد بازدید : ۹۶۲